Avatar billede gulvflaesk Nybegynder
20. juli 2011 - 00:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opdatere poster med dato?

Hej Eksperter,

Jeg har tilføjet en masse poster til min database fra en CSV-fil. Nu virker scriptet som henter data fra databasen bare ikke da 'created' og 'modified' er ''NULL' ved alle poster.

Kan jeg på nogen smart måde tilføje dato til felterne, så hver post får et unikt 'timestamp'?

Altså noget lignende at et felt får '2011-07-19 00:39:13' et andet '2011-07-19 00:39:14' og så videre...

Håber i kan hjælpe mig.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. juli 2011 - 01:07 #1
Du kan jo sagtens lave et lille script som saetter de timestamps praecis som du vil.

Men hvorfor have data som "lyver"?

Tidspunktet boer vel vaere tidspunktet for indsaettelse og den unikke identifikation leveres af en primaer noegle.
Avatar billede gulvflaesk Nybegynder
20. juli 2011 - 11:17 #2
Jeg ved ikke helt hvordan sådan et script skulle laves?

Grunden til at jeg vil have databasen til "at lyve" er at hjemmesiden sorterer udfra datoen, og da der bliver tilføjet flere og flere, så skal den vise de nyeste.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. juli 2011 - 18:19 #3
Hvorfor ikke bruge et auto increment felt med an taeller?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. juli 2011 - 18:20 #4
Scriptet er helt banalt med en SELECT ... ORDER BY ... og en UPDATE for hver raekke.
Avatar billede gulvflaesk Nybegynder
21. juli 2011 - 12:55 #5
Skal det så ikke gøres manuelt for hver række?

Jeg søger (hvis det kan lade sig gøre) en automatisk løsning.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juli 2011 - 17:11 #6
Et script med en loekke er ikke manuelt.
Avatar billede gulvflaesk Nybegynder
04. august 2011 - 00:18 #7
Ok, tak for hjælpen.

Jeg gav alle indlæg i databasen samme dato, og nu sorterer den blot efter nyeste id.

Smid et svar, så jeg kan smække nogle point over til dig ;-)
Avatar billede arne_v Ekspert
04. august 2011 - 02:23 #8
svar