Avatar billede bertelsenbo Nybegynder
18. juli 2011 - 12:04 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Søger program: USB-disk duplikering/replikering

Hej Eksperter,

Jeg søger et meget simpelt program der viser de tilsluttede USB-nøgler og der kan kopiere data fra en (master) USB-key (eller fra en mappe) ud på alle de andre tilsluttede USB-disks.

Bonus hvis den kan lave inkrementel opdatering af indholdet (altså kun opdatere de filer som er anderledes fra 'master'-nøglen).

Meningen er at jeg skal indsætte f.eks. 8 eller flere USB-nøgler og få kopieret indholdet ud på alle. Skal selvfølgelig være freeware eller lign.

vh
BOB
Avatar billede jasz Nybegynder
18. juli 2011 - 12:15 #1
Robocopy fra microsoft kan det du søger.
Avatar billede pstidsen Novice
18. juli 2011 - 12:20 #2
Synctoy - også fra microsoft - kan det også :)
18. juli 2011 - 12:56 #3
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede bertelsenbo Nybegynder
18. juli 2011 - 13:15 #4
Beklager - det er Windows NT (XP eller 7)
Avatar billede bertelsenbo Nybegynder
18. juli 2011 - 13:20 #5
(hov - kom til at lave det til et svar...)
Jeg er bekendt med Robocopy, xcopy osv. men har brug for et værktøj til nogle novice PC brugere - de skal helst ikke skrive i command line, de kan hurtigt komme til at kopiere fra C:-rod eller lign.

Helst GUI eller fool proof script.

Jeg har ikke prøvet Synctoy - giver det lige et forsøg.
Avatar billede pstidsen Novice
18. juli 2011 - 13:30 #6
Det bruger jeg. Fra min harddisk til min dropbox :)

Goodsync er bedre, men ikke gratis.
Avatar billede bertelsenbo Nybegynder
18. juli 2011 - 13:56 #7
pstidsen >
Synctoy duer ikke rigtig her, da det kun laver 1 til 1 synkronisering. Jeg skal kunne synkronisere en mappe (et drev) over til mange. Altså f.eks. Drev E, skal kopieres over til drev F,G,H,J,I osv. alt efter hvor mange USB-keys jeg har indsat.
Avatar billede pstidsen Novice
18. juli 2011 - 14:47 #8
Du kan jo bare opsætte flere folpairs:
E-->F
E-->G
E-->H
E-->J
E-->I
osv.
Avatar billede bertelsenbo Nybegynder
02. august 2011 - 09:15 #9
Beklager jeg glemte alt om tråden.
pstidsen - lav et svar for at få point.

Jeg kodede min egen løsning i C# i stedet.
Avatar billede pstidsen Novice
02. august 2011 - 12:50 #10
så hiver du bare point hjem selv, så var jeg jo ikke til nogen hjælp :)