Avatar billede Jp2901 Nybegynder
17. juli 2011 - 12:54 Der er 1 kommentar

Logon-problemer fra Mac OS X 10.6.8 til Windows 2008 fil-server / backup-server

Hej alle eksperter,

Jeg sidder og skal have mine Mac-maskiner (1 stk iMac og 1 stk. MacBook Pro) til at forbinde min Windows 2008 R2 server.

Normalt vil jeg blot i "Finder" vælge "Gå" og derefter vælge "Opret Forbindelse til Server" og skrive serverens navn som er ADSERV-HPDL360. Naturligvis med smb:// foran.

Så langt så godt - Mac'en forsøger at logge på, hvilket også løkkes, indtil jeg skal vælge mit Share.
Derfra kommer beskeden at der ikke kunne oprette forbindelse til IP eller domænet osv. og at hvis problemet opstår skal jeg kontakte en IT-admin.

Nu er det sådan, at jeg slet ikke har IT-admin viden, INDRØMMET, men har dog tidligere haft succes med ovenstående måde at logge på et share under Windows XP.

Jeg tror muligvis at fejlen skyldes at jeg ikke har oprettet noget "domæne" under Windows-serveren. Kunne det tænkes at det er fejlen?

Alligevel hvis jeg søger fra serveren finder den anden server under domænet Workgroup, men hverken Mac-maskinerne eller min kærestes Windows XP som er sat op til netværk under domænet workgroup.

Jeg har dog forsøgt at google mig frem til løsningen, men forstår desværre ikke løsnings-forslagene særlig godt, da det bliver alt for teknisk for mig.

http://blog.gerke-preussner.de/2010/11/joining-mac-os-10-6-5-to-windows-server-2008-r2-domain/

Jeg kunne derfor godt tænke mig at høre, om der er blandt Jer derude, som kunne fortælle og guide mig frem til en løsning på dansk og "forståelig menneskesprog" der virker mellem disse systemer.

I ønskes alle en god sommer og takker på forhånd for evt. en løsning
Giver 200 points - i det jeg anser problemet som værende hardcore-svær.
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2011 - 18:21 #1
uv70.ucholstebro.dk