Avatar billede tnla Mester
12. juli 2011 - 21:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ekstern forstærker til USB lydkort?

Er det nødvendigt med en ekstern forstærker til et USB lydkort? Det læste jeg et sted, men synes ikke der står noget om det i de beskrivelser af USB lydkort, jeg har læst.
Avatar billede tnla Mester
12. juli 2011 - 21:18 #1
Her er hvad der stod:

"der er ingen forstærker i et lydkort, så du skal enten have en forstærker til dine højttalere, eller et sæt aktive monitors med forstærker indbygget. de fås fra ca 2000 og opefter..."
12. juli 2011 - 21:20 #2
Havde du forestillet dig at kunne tilslutte nogle løse højtalere (UDEN indbygget forstærker!) direkte til lydkortet/dimsen og så få fuld lyd ud ???
Det er vel heller ikke tilfældet ved hvilken som helst anden PC ?

Det er altid "Linie" signal, der kommer ud - på ingen måde brugbart direkte til 4-8 Ohms højtaler...
Avatar billede tnla Mester
12. juli 2011 - 22:41 #3
Hehe ok, så fik jeg det på plads :)

Bare smid et svar :)
12. juli 2011 - 22:45 #4
Ping...
Avatar billede jannavictoria Nybegynder
13. juli 2011 - 10:23 #5
Måske skulle du prøve en USB-interface forstærker.
Avatar billede tnla Mester
13. juli 2011 - 23:06 #6
Ok, har du et link til sådan en? Jeg prøvede at søge på det, men synes ikke rigtigt jeg kan finde nogen..