Avatar billede nharding Nybegynder
12. juli 2011 - 12:55 Der er 13 kommentarer

BSOD's - (memtest etc afprøvet) - Vedlagt minidumps og "whocrashed" log.

Hej eksperten.dk

Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig med et problem der opstod recently.

Symptomer: Min pc lagger i perioder ud, og ting tager lang tid at starte og når de så er startet er det tit de ikke svare, fx: bare det at åbne stifinder eller lign kan skabe dette. Det sker i tid og utide, og jeg har ikke rigtig kunne pinpointe noget bestemt der trigger det. Til tider ender denne "computer lag" i en BSOD.

Løsning: Til at starte med forsøgte jeg en re-install af mit win 7 (64-bit), da det var godt over et år siden det var gjort, og jeg tænkte det kunne klare problemet. Det gjorde det ikke. Jeg har kørt memtest86+ uden fejlmeddelelser og jeg har kørt en fuld "BurnInTest" uden at få nogen fejlmeddelelse.

Så jeg er efterhånden lidt ude i en eller anden form for konflikt mellem hardware og windows, drivers eller lign.?

de 3 seneste dumpfiler kan hentes her:
http://www.megaupload.com/?d=BPH6WGEG

whocrashed log:

System Information (local)
--------------------------------------------------------------------------------

computer name: HARDING
windows version: Windows 7 Service Pack 1, 6.1, build: 7601
windows dir: C:\Windows
CPU: GenuineIntel Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU @ 2.40GHz Intel586, level: 6
4 logical processors, active mask: 15
RAM: 5368029184 total
VM: 2147352576, free: 1938587648

--------------------------------------------------------------------------------
Crash Dump Analysis
--------------------------------------------------------------------------------

Crash dump directory: C:\Windows\Minidump

Crash dumps are enabled on your computer.

On Mon 07-11-2011 08:48:43 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\110711-27050-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x7FD00)
Bugcheck code: 0x1E (0xFFFFFFFFC000001D, 0xFFFFF88000000000, 0x0, 0xFFFFFA8004C78800)
Error: KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED
file path: C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: This indicates that a kernel-mode program generated an exception which the error handler did not catch.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver which cannot be identified at this time.

On Mon 07-11-2011 08:48:43 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\memory.dmp
This was probably caused by the following module: ntkrnlmp.exe (nt!KeBugCheckEx+0x0)
Bugcheck code: 0x1E (0xFFFFFFFFC000001D, 0xFFFFF88000000000, 0x0, 0xFFFFFA8004C78800)
Error: KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED
Bug check description: This indicates that a kernel-mode program generated an exception which the error handler did not catch.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver which cannot be identified at this time.

On Mon 11-07-2011 18:14:06 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\071111-27830-01.dmp
This was probably caused by the following module: fltmgr.sys (fltmgr+0xBEB8)
Bugcheck code: 0x50 (0xFFFFF880C0000185, 0x8, 0xFFFFF880C0000185, 0x5)
Error: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
file path: C:\Windows\system32\drivers\fltmgr.sys
product: Microsoft® Windows® Operativsystem
company: Microsoft Corporation
description: Microsoft Filsystem Filterstyring
Bug check description: This indicates that invalid system memory has been referenced.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system which cannot be identified at this time.

On Mon 11-07-2011 08:13:37 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\071111-27222-01.dmp
This was probably caused by the following module: fltmgr.sys (fltmgr+0xBEB8)
Bugcheck code: 0x50 (0xFFFFF880C0000185, 0x8, 0xFFFFF880C0000185, 0x5)
Error: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
file path: C:\Windows\system32\drivers\fltmgr.sys
product: Microsoft® Windows® Operativsystem
company: Microsoft Corporation
description: Microsoft Filsystem Filterstyring
Bug check description: This indicates that invalid system memory has been referenced.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system which cannot be identified at this time.

Jeg håber der er nogle der evt kan se dump filen igennem, og gi mig noget yderligere information, og evt en ide til en løsning af problemet. Da min pc kunnen og viden ikke har kunne løse problemet so far.

Mvh.
Niklas
Avatar billede Blueeyez Mester
12. juli 2011 - 13:04 #1
Har du selv installeret driverne eller lod du bare windows 7 om det?
Avatar billede nharding Nybegynder
12. juli 2011 - 14:00 #2
windows 7 installerede selv alle drivers via den oprindelige install og live updates. Den eneste driver jeg selv har installeret er til mit eksterne lydkort og mit gfx kort.
Avatar billede Blueeyez Mester
12. juli 2011 - 14:10 #3
Okay, for alt det du skriver, deri står at der nok et et driver problem, så jeg vil godt have dig til og sørge for alle driverne.. og ikke benytte nogle af windows's metoder, du kan evt bruge programmet "slimdrivers" det kan hentes her: http://www.driverupdate.net//
Avatar billede nharding Nybegynder
12. juli 2011 - 15:08 #4
jeg forsøger med slimdrivers, og se om det hjælper...tak so far!
Avatar billede nharding Nybegynder
12. juli 2011 - 15:19 #5
jeg kørte scan med slimdrivers, og den fandt drivers til mit "high definition audio" som jeg går ud fra er mit on-board lydkort som det eneste, som jeg så har installeret... jeg prøver at bruge computeren i løbet af dagen og ser om den giver mig problemer... og vender tilbage hvis det er tilfældet.
Avatar billede Blueeyez Mester
12. juli 2011 - 15:25 #6
Hvis du gider og selv installere alle driverne der fulgte med dit hw så ville det være bedre, men kan være det kun er der problemet ligger..
Avatar billede nharding Nybegynder
14. juli 2011 - 13:14 #7
så gik der 2 dage uden problemer og jeg fik en BSOD igen:

Problemsignatur:
  Navn på problemhændelse:    BlueScreen
  OS-version:    6.1.7601.2.1.0.256.4
  Landestandard-id:    1030

Flere oplysninger om problemet:
  BCCode:    10d
  BCP1:    0000000000000008
  BCP2:    0000057FF8D6D298
  BCP3:    0000000000000003
  BCP4:    FFFFFA80067A1350
  OS Version:    6_1_7601
  Service Pack:    1_0
  Product:    256_1

Problem signature:
  Problem Event Name:    BlueScreen
  OS Version:    6.1.7601.2.1.0.256.4
  Locale ID:    1033

suk :/

dump fil: http://www.megaupload.com/?d=C6HZ1GXS
Avatar billede nharding Nybegynder
14. juli 2011 - 14:41 #8
hmm og nu opfører pc'en sig på samme måde, ved at programmer ikke svare (fx bare ved at åben et word dokument og tilføje tekst), og når jeg fx prøver at genstarte, hænger computeren meget længe på "computeren slukkes" skærmen før den lukker ned/ nogle tilfælde er jeg blevet nød til at genstarte den med reboot knappen.

Findes der andre programmer end "whocrashed" der er bedre til at analysere dump filerne? jeg syntes ikke rigtig det fortæller mig så meget andet end problemer i fx: ntoskrnl.exe, ntkrnlmp.exe etc.. hvilket ikke hjælper mig ret meget i en problemløsning.
Avatar billede Blueeyez Mester
14. juli 2011 - 14:59 #9
Kan ikke åbne .dmp filer herfra, så vil bede dig om at næste gang du får bsod så skriv alt ned der står på skærm billedet
Avatar billede nharding Nybegynder
14. juli 2011 - 15:36 #10
ok, skal jeg nok i tilfælde af det sker igen i løbet af i dag.
Avatar billede nharding Nybegynder
14. juli 2011 - 15:47 #11
Der gik ik lang tid, her goes:
A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer.

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

If this is the first time youve seen this stop error screen, restart your computer...blabla så står de sædvanlige 10 linjer med check hardware og software.

Technical information:
*** STOP: 0x00000050 (0xFFFFF880C0000185, 0x0000000000000008, 0xFFFFF880C0000185, 0x0000000000000005)

Collecting data for crash dump....(+ lidt mere ligegyldig info)
Contact your system admin or technical support group for further assistance.
Avatar billede Blueeyez Mester
15. juli 2011 - 13:08 #12
AAf hvad jeg kan læse mig til, så er det et komponent i din pc der fejler, jeg vil derfor godt have dig til og lave en re-installation og selv ligge alle drivere ind som fulgte med til pcen hvis der ikke fulgte nogen drivere med så bedes du finde dem på nettet, derefter skal du lade din pc stå tændt offline og HVIS der kommer en BSOD frem, så prøv venligt og tjek om det er rammene, dette kan gøres på følgende måde:

Hvis du har 2 ram blokke, så fjern den ene og lad den anden side hvis der ikke sker noget efter en del tid så prøv og ombyt de 2 ram blokke så det nu er den som du tog ud først der er i pcen og start pcen op og lad den køre, sker der heller ikke noget her, så er det et andet område der er noget galt med, men jeg kan ikke rigtigt sige hvor for eneste jeg finder om denne fejl er at det er hardware, men en god start er rammene da det som regel er dem der dør før andet i ens pc
Avatar billede nharding Nybegynder
17. juli 2011 - 01:08 #13
den har kørt 1½ dag uden problemer nu, men hvis den begynder at lave ballade igen, vil jeg helt sikkert prøve det forslag. Tak for hjælpen