Avatar billede kakaoged Nybegynder
06. juli 2011 - 01:00 Der er 2 kommentarer

bios and boot system

hej jeg har en acer aspire 7720 jeg kan ikke finde ud af at enter bios systemet har set flere steder at jeg skal prøve f1 eller f2 osv men så kommer jeg ind i noget der hedder boot system er det det samme eller hvad? HJÆLP!
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. juli 2011 - 09:02 #1
Click the "Start" button found at the bottom left hand side of your desktop. Select "Turn Off Computer" in the "Start" menu options.
Click "Restart" in the "Turn Off Computer" dialog box to reboot your computer.
Watch your computer's reboot display closely. Press "F2" when you see the system keys display at the bottom of the screen, just before the Windows splash screen appears, to access the BIOS panel.
Make any needed changes in the BIOS and hit the "F10" key to save your changes and exit the BIOS. Your computer will complete the startup process and launch Windows.
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. juli 2011 - 09:21 #2
Her på Dansk.
Tryk på start knappen og derefter på F2 hvis du har gjort det inden computeren starter indlæsningen af operativsystemet vil du komme ind i din Bios når du har ændret de ting du ville for eksempel første boot er normalt HDD men det er her du kan ændre til F.eks. DVD/CD eller USB. Når du har foretaget dit valg trykker du på F10 for at gemme ændringerne. Nu genstarter Computeren og hvis du har valgt start fra DVD/CD vil der på skærmen stå tryk på en tast for at starte fra CD