Avatar billede Biscotte Novice
05. juli 2011 - 12:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

PC'en kan ikke finde min HD

I dag da jeg startede min PC (XP)var første billede Logoet for  bundkortet,dernæst kom dette:
intel undi,pxe-2-0(build 082)
Copyright(c)1997-2000 intel Coporation
For realtek r+l 8110s/816is Gigabyte eterneth controller v1.01 (030f2=)
Lidt senere siger den at den ikke kan finden harddisken.
Når jeg booter fra Windows cd'en, indlæser den,men kan hverken installere eller reparere windows,for den kan ikke finde HD'en.
Ved opstart og tryk på F11, kommer den med 3 boot muligheder, enten floppy,network eller cd, der er ingen HD.
Alle stikkene til HD'en er kontroleret for kondens.
Jeg har 2 sata HD'er og har også prøvet at bytte stikkene, tage den ene HD fra, tilslutte den anden, men der er jo ogå kun Windows på den ene. Intet hjælper.
Er der nogen der kan hjælpe.
05. juli 2011 - 13:18 #1
... så den HD med Windows på, kan på ingen måde ses i BIOS ?
Avatar billede Biscotte Novice
05. juli 2011 - 13:26 #2
Nu er jeg jo ikke en ørn til det her,men under Boot Device select er der kun 3 muligheder, og ingen hd. Er der andre steder i Bios jeg kan lede?
Avatar billede Biscotte Novice
19. september 2011 - 10:10 #3
løsningen blev at købe en ny pc. Derefter købte jeg en Docking station, satte de gamle HD'er i den og jeg fik kontakt og kunne så overføre data til den nye PC