Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2011 - 21:31 Der er 12 kommentarer

Har deaktiveret skærmkort på min bærbar ved en fejl.. HJÆLP

Er der nogen der ved hvordan man kan aktivere sine skærmkort igen når de ved en fejl er blevet deaktiveret? Jeg har et vista styresystem.
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. juli 2011 - 21:36 #1
kan du se noget på computeren?
Avatar billede 220661 Ekspert
04. juli 2011 - 21:40 #2
Du kan heller ikke få billede frem i fejlsikret tilstand (F8 under opstart)?
04. juli 2011 - 21:50 #3
Du skal sansynligvis bruge noget alá

[Fn]  tasten  +  [F5]  evt. flere gange...

Se på de blå 'tegningerne' på tasterne...
Avatar billede 220661 Ekspert
04. juli 2011 - 21:59 #4
Hvordan har du deaktiveret kortet mette1984?
Fra enhedshåndteringen, med tastekobination eller ved montering af ekstern skærm?
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2011 - 22:23 #5
Kortene blev deaktiveret under enhedhåndtering.. og jeg har forsøgt opstart i fejlsikret tilstand med det resultat at der kommer en liste over drivers eller ligende som om den loader men det går i stå med et vent.. og bliver der.. har haft den stående sådan i 15 min før jeg gav op på det.. har forsøgt at se om der var noget i BIOS men uden held da jeg ikke kan se noget om factory settings eller lignende..
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. juli 2011 - 22:35 #6
Prøv i fejlsikret at flytte ned til sidst kendte fungerende tilstand eller noget lignende
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2011 - 22:40 #7
Ellers hvis du kører windows7 og har DVDén eller en reperations CD, at boote op på den, og gå ind i reparer.
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2011 - 22:48 #8
Hvis du ikke har nogen af delene, kan du fra en anden win7 brænde en reperations disk fra "Start/Vedligeholdelse" (Maintenance) eller downloade en Iso som brændes til en boot bar Reperationsdisk.
http://techpp.com/2009/10/20/download-windows-7-recovery-disc/?dhiti=1
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. juli 2011 - 22:56 #9
Palther læs "Jeg har et vista styresystem" selv om det er samme procedure
http://neosmart.net/blog/2008/windows-vista-recovery-disc-download/
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2011 - 23:21 #10
poko1
Jep det sår der da også. Må vist have nye briller, det er anden gang i dag jeg ikke får det hele med. Men i det mindste er det da godt hvis det er det samme. Kender ikke Vista.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juli 2011 - 12:24 #11
Kunne man tænke sig, at hvis man koblede et externt grafik kort på, at man så ville kunne få billede frem?

Det er jo ligemeget om det er i en dårlig kvalitet. Kan pc bare startes op i fejlsikret tilstand vil man jo kunne aktivere de interne kort igen.
13. juli 2011 - 09:57 #12
<Mette1984>: Er du stadig igang ?