Avatar billede spyke112 Nybegynder
04. juli 2011 - 10:32 Der er 2 kommentarer

Bærbar kan ikke boote fra disk efter afmontering af en bærbars indmad.

Hejsa, jeg har en gammel Zepto 3215w, som jeg bruger lidt som server, dog bliver den utrolig varm hvis den får fuld load (70-80 grader), så derfor har jeg nu pillet den ud af kabinettet, for at lave et form for casemod (sætte den på en træplade, så den bare står "frit"). Det går også meget godt, og den kan tænde osv. MEN den vil ikke boote fra den længere, den kan sagtens finde den inde i bios overview, men i boot menu punktet kan jeg kun finde dvddrev, lan og "fdd", som jeg går udfra er floppy drev?

Nogen der har en idé til hvad dælen jeg kunne have gjort forkert?!
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. juli 2011 - 15:01 #1
Hvis det er en SATA disk kan du tilslutte den direkte i en Almindelig PC. for at udelukke om den er defekt.
Avatar billede spyke112 Nybegynder
04. juli 2011 - 15:06 #2
Jeps, det fandt jeg ud af, og det har åbenbart gjort tricket, nu virker den igen, meget meget mystisk!