Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
03. juli 2011 - 16:51 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Secunia PSI - Er dette program overhovedet nødvendigt?

Min PC kører perfekt og jeg har ikke brugt Secunia PSI. Jeg vil helst ikke klistre for mange skod programmer fast. Ligesom med Advanced Systemcare, min PC kører perfekt og det er uden "hjælp" fra Advanced Systemcare. Så mit spørgsmål med Secunia PSI er det samme, er det overhovedet nødvendigt?
Avatar billede foodear Praktikant
03. juli 2011 - 16:59 #1
I princippet nej, hvis du selv har styr på alle dine opdateringer, men det er jo ikke alle der har det, så derfor har det sin berettigelse, hvis man ikke lige har styr på det med opdateringer af sine programmer.
Avatar billede pstidsen Novice
03. juli 2011 - 17:01 #2
Hvis du hver gang du åbner et program (hvis det er programmer på bruger flere gange i ugen er det selvfølgelig sjældnere. F.eks. hver anden uge) tjekker om der er nye opdateringer til programmet så nej. Hvis ikke så JAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

For LANGT LANGT de fleste mennesker er det sidste normalt.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. juli 2011 - 17:03 #3
Secunia PSI er saa vidt jeg husker et program der checker om du har outdated software paa din PC.

Og omkostningen ved at have det liggende maa vaere en lille smule diskplads.

Det lyder ganske fornuftigt. Men om du har brug for det eller ej er jo din vurdering.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
03. juli 2011 - 17:24 #4
Den gik igang med at søge og fandt 2 adobe programmer som ikke var opdaterede. Herefter gik den igang med auto update af programmerne hvilken resulterede i at den ikke kunne opdatere dem alligevel. Det virker lidt useriøst.
Avatar billede pstidsen Novice
03. juli 2011 - 17:27 #5
Nej, for den kan ikke installere alle programmer selv. Du bliver nød til at gå ind på google (eller i det her tilfælde Adobe) og finde og downloade det selv. Det er vel ikke for meget at forlange..
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
03. juli 2011 - 17:30 #6
Så kan jeg bare ikke se formålet med auto-update hvis man alligevel skal opdatere programmerne manuelt?
Avatar billede arne_v Ekspert
03. juli 2011 - 17:33 #7
Det primaere formaal er at informere dig om programmer osm ikker er uptodate.

Du kan saa opdatere eller afinstallere eller ignorere som du har lyst til.
Avatar billede pstidsen Novice
03. juli 2011 - 17:36 #8
Det primaere formaal er at informere dig om programmer osm ikker er uptodate.
Præcis!!
Avatar billede Vandreren Novice
03. juli 2011 - 17:51 #9
Det er vel ikke irrelevant at nævne, at der findes adskillige andre programmer, som tilbyder samme funktionalitet.
http://alternativeto.net/software/personal-software-inspector-psi/?platform=windows
Avatar billede 220661 Ekspert
03. juli 2011 - 19:29 #10
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
04. juli 2011 - 21:06 #11
Jeg tror det blev uddebatteret. Jeg beholder ikke Secunia PSI. Smid et svar jer som gerne vil have point.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. juli 2011 - 21:11 #12
tjo
Avatar billede 220661 Ekspert
04. juli 2011 - 21:30 #13
Har efterfølgende afinstalleret Heimdal og hentet Filehippo's update cheker i stedet. Og den har faktisk flere programmer den holder øje med.
Nogle der har erfaringer mend den?

Og samtidigt får jeg TDC's nyhedsbrev, og de er meget flinke til at advare mod trusler og nye opdateringer til programmerne. Dette nyhedsbrv kommer efter behov. Mange gange ca hver anden dag.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
04. juli 2011 - 23:11 #14
Det ville være lækkert hvis nogle af programmerne også tilbød at opdatere automatisk, f.eks ved at oprette forbindelse til softwareudviklerens server og så bare hente opdateringer automatisk.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. juli 2011 - 12:13 #15
Det gør Heimdal, men den har ikke så mange programmer den holder øje med. Men de vigtiste som Adobe Explorer osv er dog med.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
05. juli 2011 - 14:32 #16
Det kunne være at man lige skulle prøve at downloade Heimdal så.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
05. juli 2011 - 14:35 #17
Den virker kun i 12 mndr. den Heimdal. Det skal helst være gratis programmer.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
05. juli 2011 - 14:36 #18
Den giver mig også beskeden requires latest 4.0 network installed.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
05. juli 2011 - 16:26 #19
Jeg testede Heimdal og den sløvede min PC. Derudover så ville den ikke lukke ned og den startede op med windows selvom jeg bad den om ikke at gøre det. Programmet kan ikke lukkes medmindre du trykker ctrl-alt-delete. Derudover så foretog den sig ikke meget andet end at sige "Heimdal er glad og overvåger din PC". Udover det så skulle man opgive personlige oplysninger for at få adgang til at downloade. Dette er en ren skrammel og Junkware, kan kun frarådes og absolut ikke anbefales.
Avatar billede pstidsen Novice
08. juli 2011 - 12:01 #20
derfor: PSI