Avatar billede OUTKNOX Nybegynder
02. juli 2011 - 11:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Den blå farve dominerer på min skærm..

Der har ikke været problemer før. Men nu efter vi er flyttet og jeg har sat computeren til igen, så er skærmen blålig (den blå farve dominerer). Jeg har kigget under skærmindstillinger, men det ser ud til at alt står som det plejer. Hvad kan der lige være gået galt..?
Avatar billede kjeldsted Novice
02. juli 2011 - 11:46 #1
Hvis du har flyttet skærmen til anden placering kan det med stor sandsynlighed skyldes eksterne lys forhold. Hvis ikke skærmen skal bruges til professionel video/billedbehandling går du bare ind i skærmindstillingerne på skærmen og skruer lidt ned for den blå indtil du synes det ser naturligt ud.
02. juli 2011 - 11:54 #2
Er det en FLADSKÆRM eller CRT ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. juli 2011 - 13:40 #3
Tjek om benene på skærmkablet ikke er bøjet.
Ret dem ud hvis de er.
Avatar billede OUTKNOX Nybegynder
03. juli 2011 - 12:54 #4
Da jeg gik ind i farveindstillingerne, fandt jeg ud af at det er den røde farve som mangler helt..

Det er en fladskærm.

Har tjekket benene, og de ser okay ud.
Avatar billede OUTKNOX Nybegynder
03. juli 2011 - 12:57 #5
Prøvede lige at skifte kablet ud, og det var squ der den var galt..
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. juli 2011 - 13:38 #6
Der var sikkert knækket et kabel inden i.
Er set før :)