Avatar billede badeflue Nybegynder
30. juni 2011 - 14:45 Der er 3 kommentarer

PC starter op uden skærmbillede

Hej folkens, for ca 1½ måned siden var jeg så smart at vælte ca 1½ liter cola (sukkerfri) ind i min computer som stod med sidekabinettet åbent, hvilket resulterede i at den brød sammen (fik slukket den bagpå inden for et par sekunder) efter sirligt at få computeren skilt HELT ad og alle dele tørret af, og lagt til tørre i et par dage (så jeg var sikker på alt var helt tørt) satte jeg det hele sammen igen, og prøvede at tænde den. Det lød som sådan til at den startede fint nok op, fik ingen fejlmeddelelser fra bundkort osv, men skærmen viste intet billede. Prøvede så herefter at tænde computeren hver morgen de næste dage i håb om at noget skulle være sket, men det gjorde der ikke. Så prøvede jeg så igen her igår, og pludselig virkede det helt perfekt, det var kl ca 15. Prøvede af med diverse krævende grafiske ting (DiRT 3 i ultra settings f.eks.) og den kørte det bare uden problemer. omkring kl 02 begyndte computeren så pludselig at gå i hak (kunne flytte musen ca hvert 5. sekund) jeg valgte at genstarte den igennem windows start knappen, og nu har jeg så sort skærm igen når computeren bliver tændt. Nogen ide om hvor jeg skal starte ifht. fejlfinding osv på hardwaren? jeg kan se at når jeg sætter skærmstikket i mens computeren er tændt skifter lyset i skærmen til blå i kort tid, for derefter at skifte tilbage til gul (som betyder den ikke er aktiveret) så det virker til der i det mindste er en eller anden forbindelse oppe :) anyhow, alle tips og lignende er kraftigt værdsat
Avatar billede milter Ekspert
30. juni 2011 - 15:25 #1
Får du nogle beeplyde, når du starter den?

http://kb.iu.edu/data/afzy.html
Avatar billede badeflue Nybegynder
30. juni 2011 - 16:16 #2
Nej, ingen bip-lyder fra motherboardet når jeg starter op :)
Avatar billede milter Ekspert
30. juni 2011 - 16:33 #3
Så bliver den svær, men det kan skyldes en kortslutning. Prøv at kigge her:

http://www.computerhope.com/issues/ch000312.htm