Avatar billede 50573433 Nybegynder
29. juni 2011 - 15:49 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

XP Home

Hej alle
Jeg er ved et omformatere en vens PC p.g.a. virusangreb.
Nu er det sådan, at han ikke kan finde sin XP Home som i sin tid blev installeret, men den er registreret MED LABEL I BUNDEN.
Jeg har altid fået at vide, at man kan bare bruge en tilsvarende XP Home Edition, men nu er det en af mine andre bekendte, som arbejder med PC som siger, at det er uklogt, da der kan blive problemer med min egen PC, hvor XPen jo blev installeret første gang.

Jeg fatter ikke at der skal blive problemer, da Microsoft jo ikke taber noget ved det, for det er jo den samme udgave.

Hvad er jeres mening ??????????

Peter
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2011 - 15:58 #1
Når bare den XP Home er magen til f.eks. samme servicepack, er der ingen problemer. De er allesammen ens, det er kun registreringskoden, som er forskellig, og den har I jo selv.
Avatar billede Blueeyez Mester
29. juni 2011 - 16:39 #2
Som #1 skriver sker der intet ved det, har selv gjort det ofte uden problemer, eneste i SKAL huske er at aktivere pcen med hans produkt nøgle så sker der intet ved det og hvis ja så er du den første jeg har hørt om hvor det går galt ^_^
Avatar billede 50573433 Nybegynder
29. juni 2011 - 17:22 #3
Tak for svarene, mewn "aktivere PCen med hans produkt nøgle".
Nu er det sådan, at jeg allerede har gjort det, at jeg har installeret min egen XP Home til min Dell PC, men den spørger ikke om nogen produktkode.

Skal jeg blot glæde min over ovenstående eller Hvad ????

Peter
Avatar billede brasso Forsker
29. juni 2011 - 19:32 #4
Har du installeret Mediaplayer 11? Den kræver at der er en ægte registreret xp på maskinen? Alternativ klik på 'Start' 'alle programmer' og find menupunktet 'Aktiver Windows', jeg kan ikke lige huske hvor langt nede i menustrukturen den ligger, men når du har fundet punktet følger du bare vejledningen. Normalt skal installationen køres med den produktkode der passer til CD'n, men Microsoft tilbyder et lille program der kan skifte produktkoden før du aktiverer XP'n. Nogel opdateringspakker fra Microsoft kræver også en verifikation af om XP'n er ægte, så før eller siden, bliver der spurgt efter en ny produktkode, hvis det konstateres at den der er på maskine allerede er aktiveret.
Jeg har efterhånde installeret XP på en 10-15 maskiner med min egen installations-cd, skiftet produktkoden til den på ægthedsbeviset på maskinen, med hjælpeprogrammet og efterfølgende aktiveret XP'n uden problemer. En enkelt gang fik jeg besked på at den var aktiveret på en anden maskine. Så ringede jeg til Microsoft, og supporteren bad om serienummeret på ægthedsbeviset, og frigav så koden, så jeg kunne aktivere den. Jeg ved så ikke om der er en anden der har fået besked på at hans XP er uægte. :-)
Avatar billede 50573433 Nybegynder
29. juni 2011 - 19:46 #5
DET SIDSTE NYE: Min ven spurgte sin kone om hun havde set den omtalte CD. Vi mænd må nok indrømme, at kvinderne har ret godt styr på hjemmet, derfor vidste hun, hvor den omtalte CD var og problemet er nu løst.

Er der én eller flere af jer 3, som ønsker at få point, så send lige et svar inden de næste 2 dage. Derefter lukker jeg indlægget !!!

Peter
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2011 - 23:20 #6
Ingen point til mig tak.
Avatar billede 50573433 Nybegynder
29. juni 2011 - 23:29 #7
OK Panter - jeg er også lige glade med point, men der er nogen, som er glade for dem og de skal jo ikke snydes.

Peter
Avatar billede Blueeyez Mester
30. juni 2011 - 06:15 #8
Vil da godt ^_^
Avatar billede 50573433 Nybegynder
30. juni 2011 - 09:08 #9
Blueeyez - jeg ser på det i morgen

Peter