Avatar billede Matekick Nybegynder
29. juni 2011 - 09:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Https på webmail

Hejsa Alle Sammen.
VI har på mit arbejde, fået opsat egen webserver, som kører linux, og som kører en webmail oveni.

Nu er der blevet spurgt ind til, hvad det ville kræve, at få en sikker mail, og gætter på at dette skal kører over en sikker webforbindelse Https eller lignende.

er der nogle flinke mennesker her, der kan svarer på, hvad der kræves for at få en sikker mail (Skal bruges til person følsomme oplysninger), og hvad sådan noget koster?

Mvh
Matias
Avatar billede jakobdo Ekspert
29. juni 2011 - 09:33 #1
Alt efter jeres virksomhedsstørrelse, kan man jo overveje flere ting.

Selfsigned certifikat = gratis.

Og ellers kan i købe jeres eget ssl certifikat hos rapidssl, verisign osv...
Der findes mange som gerne vil sælge et ssl cert.
Men du kunne jo starte med at prøve et self signed via openssl.
Du kunne evt. starte med at fortælle hvilken webmail du/i anvender, så kunne der måske findes nogle kloge hoveder som kunne pege dig i den rigtige retning.
Avatar billede Matekick Nybegynder
29. juni 2011 - 09:35 #2
Vi bruger Zarafa.
Avatar billede jakobdo Ekspert
29. juni 2011 - 10:00 #3
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
29. juni 2011 - 12:43 #4
Og bare lige for at være på tværs, så er der jo to typer af sikker mail!

1. Webmailen er sikker, da det kører via https, og her er der masser af muligheder. GratisDNS har en god liste her

2. Mailen er sikker, fordi selve mailsne er krypteret. Hvis det er det i ønsker, så bør i tage fat i DanID og få udstedt certifikater til de mail adresser det drejer sig om. Dette bliver eksempelvis oftere og oftere et krav fra det offentligt, hvis de skal udveksle personfølsomme oplysniger, som CPR eller lignende.
Avatar billede Matekick Nybegynder
10. januar 2012 - 13:59 #5
Luk lukker..