Avatar billede dhou Nybegynder
28. juni 2011 - 08:04 Der er 10 kommentarer

dvd drev virker ikke

Da mit gamle Dvd drev Muligvis var stået af, da det ikke vil indlæse cd'er og jeg ikke kunne se det på min computer, valgte jeg og købe et nyt ..
(http://www.proshop.dk/DVD-Blu-Ray-Drev/H...ck-2197729.html)
da jeg så kommer hjem og sætter jeg det i og starter min computer , den ville heller ikke indlæse cd'er og finder ikke rigtig nogen driver.
så prøver og gå ind i enhedhånterning hvor efter jeg finder drevet, hvor der er en gul trekant med en sort udråbtegn i ?, så prøver jeg og opdater driveren og den enste den siger er af den bedste driver er allerede installeret...

Nogen der ved hvad man gøre her fra?

Tak på for hånd
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2011 - 08:32 #1
28. juni 2011 - 11:20 #2
Velkommen til E. ..

Du/I skal altid skrive hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede dhou Nybegynder
28. juni 2011 - 11:22 #3
Min computer køre vista ? ,
men ved ikke hvad der ville ske vis jeg gendannet hele computeren ?
Avatar billede Renex Nybegynder
28. juni 2011 - 12:03 #4
Hey There :)

Har du tjekket om den finder drevet i Bios ?

Har du prøvet at installere CD-Rom driver manuelt ?

Er drevet korrekt installeret ?
Avatar billede dhou Nybegynder
28. juni 2011 - 14:21 #5
ReneX

Der var ingen driver disk med da jeg købte drevet ..
og jeg satte bare stikne i , også tændt jeg bare computeren og der skete ikke noget som helst ..

ja har prøvet og søge på driver i computeren og har prøvet og opdater den nuværende

og cd-rom driveren hvor finder jeg den henne ? og hvad mener du med bios
Avatar billede Renex Nybegynder
28. juni 2011 - 15:32 #6
Hey Igen ,.

Hvis du har Win7? burde den selv installere alle de driver der skulle være nødvendig for at den givende enhed..

Prøv at se om du kan finde dit drev her:

http://digilander.libero.it/pnavato/drivers/

Det er bare hvis den ikke finder den ude i BIOS, kunne det godt lade til den ikke er installere rigtigt..

Kender du den funktion hvor du starter computeren op og enten trykker "Delete", F1, eller hvad det nu er for dit MOBO..

Så kommer du ind i bios menuen, der kan du se om den finder dit nye CD-rom Drev.. Men lad vær med at lave noget om, det kan have fatale konsekvenser for dit setup..
Avatar billede Renex Nybegynder
28. juni 2011 - 15:39 #7
btw ved du om den kommer med en error kode hvis du holder curseren over det gule ! ?
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2011 - 17:14 #8
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2011 - 17:24 #9
13. juli 2011 - 10:14 #10
(Hvad endte denne tråd med ?)

PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...