Avatar billede rixmix Nybegynder
26. juni 2011 - 22:41 Der er 4 kommentarer

Formatering af computer uden cd.

Hej.

Jeg har købt en Asus UL30V bærbar pc for omkring et år siden..
Jeg har formateret min computer engang siden jeg fik den, men dengang brugte jeg en Windows cd jeg havde fået af den skole jeg gik på, det trælse er bare det kun er en 32 bit cd!

Problemet er så at nu vil jeg gerne formater min computer så jeg kan få det 64 bit jeg plejede at havde, da jeg købte den.

Jeg har læst lidt rundt på hjemmesiden, men jeg kan ikke finde noget "retor" program, som der er nogen der siger man skal bruge.. og det hjælper ikke noget når jeg trykker F9, når computeren starter..

Spørgsmålet er nu om jeg kan glemme alt om at få de 64 bit jeg drømmer om..? kan det virkelig passe at mit "restor" program er væk?
Avatar billede OliverGlue Nybegynder
26. juni 2011 - 22:47 #1
Jeg er ret sikker på at man gerne må hente en såkaldt "ulovlig" version, og bruge den til at installere med så længe du har licens(Uden du laver en ulovlig handling). Jeg gjorde det samme på  min bærbare computer, og ringede så, for at få den aktiveret med min gamle licens.¨

Din "restore"-program er sandsynligvis også væk, da det normalt bliver slettet, hvis du har formateret din computer før vha. anden CD end restore-programmet.
Avatar billede kimtheman Novice
26. juni 2011 - 22:50 #2
Det kræver der på din computer (i bunden eller lign.) er en licens nøgle.

Om man må skaffe anden cd eller lign. ved jeg ikke. Men det virker hvis du gør og du bruger jo en licens nøgle du har betalt for. Så det bliver der ingen problemer i.

Det skal så bare være samme cd som du har licens til. Win7 64 bit for eks.
Avatar billede rixmix Nybegynder
26. juni 2011 - 23:30 #3
Hvor kan jeg hent Windows 7 Home premium?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. juni 2011 - 18:32 #4
Har du ikke en kammerat der har den version du selv skal bruge?
Du bruger bare din egen licens som kimtheman også er inde på.