Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
26. juni 2011 - 17:54 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Skifte sprog på Windows 7.

Jeg har en Windows 7 ( ikke ultimate ) som jeg gerne vil skifte fra dansk til engelsk. Hvordan gøres dette? Jeg har haft gjort dette før, men efter formatering er sproget blevet reset til dansk.
Avatar billede Junior-Ibra Nybegynder
26. juni 2011 - 17:57 #1
Jeg har gjort det før at jeg formatere computeren. Det burde også virke med dig:)
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
26. juni 2011 - 18:03 #2
#1 Hmm det forstod jeg ikke. Kan du uddybe?
Avatar billede Junior-Ibra Nybegynder
26. juni 2011 - 18:11 #3
Jeg beklager det sproglige fejl, idet jeg havde for travlt til at gennemlæse...

Men det jeg mente var, at hvis du formatere/gendanner din computer til fabriksindstillinger, så burde du under formateringen få mulighed for at vælge sprog - her skal du selvfølgelig vælge det ønskede sprog - dvs. engelsk.

Det burde virke 100%! :)
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
26. juni 2011 - 18:13 #4
Ah ok, problemet er bare at jeg allerede har formateret, og installeret opdateringer osv. og det orker jeg desværre ikke at gøre én gang til, findes der en anden måde?
Avatar billede Junior-Ibra Nybegynder
26. juni 2011 - 18:22 #5
Det skal jeg prøve at undersøge.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
26. juni 2011 - 19:06 #7
Hmm ja men så skal man downloade og installere et program. Der må findes en indbygget funktion i Windows som lader os skifte sprog.
Avatar billede Junior-Ibra Nybegynder
26. juni 2011 - 19:12 #8
Ja det kan da ikke være så svært at downloade og installere et program. Det tager jo højst 5 min?

Og nej, der findes ikke en indbygget funktion i Windows 7 Home Premium? - Det findes kun i Ultimate!
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
27. juni 2011 - 11:24 #9
#8 Jeg prøvede at downloade det program som du linkede til i #6 samt det medfølgende language pack, og min computer blev sløvet ekstremt meget, den blev helt fucked op og crashede, så jeg ville på det kraftigeste fraråde at downloade det program.
Avatar billede Junior-Ibra Nybegynder
27. juni 2011 - 19:34 #10
Det lyder som at problemet ligger på din computer. Fordi jeg kender programmet og finder det meget troværdig! :) Men hvis du ikke ønsker at bruge - så er det selvfølgelig også fint! :)
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
28. juni 2011 - 16:53 #11
Tja min PC køre nu ganske perfekt, så længe det ikke er installeret. Syntes bare at det er lidt trist at man ikke kan ændre sproget uden at installere software, fordi man kan nemlig som du selv siger ændre sproget når man installere windows, så hvorfor ikke også i selve windows?
Avatar billede kalle99900 Nybegynder
28. juni 2011 - 17:12 #12
jeg her en windows 7 og jeg går bare en i start-indstillinger-klik på kontrolpanel-instillinger for dato og klokkeslæt samt internationale og sproglige indstillinger-internationale og sproglige indstillinger

det virkede for mig så det må også virke for dig

hilsen kalle99900
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
30. juni 2011 - 10:12 #13
Jeg er inde i instillinger for dato og klokkeslæt, hvad skal jeg trykke på her for at gøre det til engelsk?
Avatar billede kalle99900 Nybegynder
30. juni 2011 - 12:13 #14
til sidst er det jo internationale og sproglige indstillinger
så kommer det op som det første som du ser
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
30. juni 2011 - 12:37 #15
Jeg er inde i internationale/sproglige indstillinger, og der er 4 valgmuligheder.

1. Formater

2. Placering

3. Tastaturlayout og sprog.

4. Administrative indstillinger.

Hvilken en skal jeg vælge?
Avatar billede kalle99900 Nybegynder
01. juli 2011 - 09:36 #16
oh den pc du har den er ikke som min pc. unskyld
men du kan prøve at gå ind i dem og se om det er der inde et eller andet sted.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
01. juli 2011 - 09:57 #17
Jeg har prøvet alle indstillinger, og det eneste jeg fik ud af det var at mit klokkeslet/dato blev ændret plus at mit tastatur ikke længere kunne skrive æ,ø,å.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
01. juli 2011 - 16:44 #18
Hvis ikke der er andre med forslag så lukkes der. Jeg syntes bare det er fjollet at man kun må vælge sprog én gang under installation.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
01. juli 2011 - 17:10 #19
Lukket.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
07. juli 2011 - 19:55 #20
Det blev iøvrigt løst. Jeg måtte geninstallere Windows 7.