Avatar billede Kri5toffer Nybegynder
25. juni 2011 - 20:03 Der er 4 kommentarer

Hvorfor vil Time Machine ikke finde disken på min Synology 211+ efter opsætningen? snøft

Hej jeg har brug for hjælp...

Jeg er ved at sætte min ny indkøbte Synology 211+ op, og vil enormt gerne have den til at arbejde sammen med Time Machine på min MacBook Pro... Jeg kan bare ikke finde ud af det!

Jeg har nu fulgt flere guider, til hvordan det skal fungere men når jeg vil finde min Synology disk i Time Machine er vinduet helt tomt???  (går ud fra jeg kan gøre dette trådløst)

En der vil guide mig fuldstændigt i gennem denne proces?

Alle guider beder mig gøre det samme, så forstår ikke hvorfor det ikke virker.
Har bla. fulgt disse guider:

http://forum.synology.com/wiki/index.php/Backup_Mac_data_using_Time_Machine
http://www.robert-jensen.dk/?p=160
Avatar billede Kri5toffer Nybegynder
26. juni 2011 - 01:42 #1
Jeg prøvede lige at sætte et netværkskabel i min router og til macen, så kom disken i Time Machine til syne, men den forsvinder igen når jeg hiver netværkskablet ud??
Avatar billede rhjensen Nybegynder
01. juli 2011 - 14:49 #2
Jeg havde en del problemer med at få min Synology til at dukke ordentligt op, indtil jeg indstillede workgroup ens.

dvs. tjek din dhcp server.
Det du har tastet som workgroup, tast det samme ind i netværks indstillinger, på din Synology.

nå ja, også tjek lige at du ikke har slået firewall til på Synology'en.
Bare indtil det virker (går ud fra at din synology ikke er direkte forbundet til internettet.)

/Robert
Avatar billede Kri5toffer Nybegynder
02. juli 2011 - 21:31 #3
Kan du skære det ud i pap for mig? er en hat til det...
Avatar billede rhjensen Nybegynder
02. juli 2011 - 21:49 #4
Kan prøve.

På Synology'en skal du under kontrolpanel -> Win/Mac/NFS -> Domæne/arbejdsgruppe sætte din arbejdsgruppe til det samme som din DHCP server sætter til dine klienter.

Du kan se hvad den giver dig, på din mac under Kontrolpanel -> netværk -> den aktive forbindelse -> Avanceret -> DNS

Her står den under søgedomæner.

Så hvis der der står kristoffer.local så sørg for at der står det samme under arbejdsgruppe på din synology.

Når arbejdsgruppe pludseligt er ens alle steder, vil du se at alle dine dimser på netværket, begynder at snakke bedre sammen.

Normalt er dette ikke noget problem, da alle får den samme via DHCP, men da jeg regner med din Synology har fast ip, så har du garanteret aldrig sat den.

Håber det hjalp.

mvh

/Robert