Avatar billede peterkrog Nybegynder
25. juni 2011 - 14:32 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

fejl på netværkskabel?

Hej derude

Jeg har en lan forbindelse ud til mit værelse på ca 40 meter (kabel). Når jeg tilslutter den min bærbar virker den fint. Men når jeg tilslutter min stationær kommer den med oplysningen (kunne ikke identicifere netværket). Men flytter jeg stationæren til et andet kabel i huset virker den fint igen.

Så spørgsmålet er kan der være en mindre fejl på mit netværkskabel der gør at min bærbar virker og min stationær ikke gør? Det skal siges jeg selv har samlet udgangen på den ene ende af kablet. Men synes den ser korrekt ud.

HEr er screendump (CMD ipconfig /all) fra stationær hvor det virker (andet kabel)
http://billedeupload.dk/photo/2011-06/b95deafa/fejl.jpg.html

Her er screendump (CMD ipconfig /all) fra stationær på det kabel hvor det ikke virker (problem skablet)
http://billedeupload.dk/photo/2011-06/b95deafa/fejl.jpg.html

Har overvejet at tag ud og hente den netværkssamler igen og lave nu udgange....

MVH Peter Krog
Avatar billede claes57 Ekspert
25. juni 2011 - 14:43 #1
det kan være, at den bærbare kan 10/100 i hastighed, og at den stationære kan 10/100/1000 - og ud fra det så taber linjen pga støj.
Så prøv lige at rette hastighed på den stationære ned til max 100.
i w7 er det
Kontrolpanel\Netværk og internet\Netværksforbindelser
højreklik på netværkskortet, og vælg egenskaber - klik på konfigurer
i fanebladet avanceret klik på 'speed/duplex settings' og ret fra 'auto negotiation' til fx '100 Mb full duplex'
Virker det ikke så prøv 10 mb full duplex.
Avatar billede peterkrog Nybegynder
25. juni 2011 - 14:49 #2
du er min skat smidder du lige en svar besked.

og god weekend :)
Avatar billede claes57 Ekspert
25. juni 2011 - 15:49 #3
ok (skat - har lige afleveret selvangivelsen)