Avatar billede johnstigers Seniormester
25. juni 2011 - 14:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

PC til TV.

Min nevø har købt et VGA kabel og sluttet sin PC til sit TV, valgt PC indgang, men der kommer ikke signal igennem.
Nu har jeg ikke erfaring på dette område, men noget siger mig at opløsning skal være understøttet af pc.
Er der andre ting man skal tage højde for?
Han har ATI radeon grafikkort - hvordan sætter man det op heri?
Styresystemet er Vista.

Jeg er klar over at der sikkert mangler flere informationer, men skriv blot så skal jeg finde dem :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. juni 2011 - 14:27 #1
Kan sige at der nu er billede på, men der er sort ramme. dvs. det fylder ikke skærmen ud.
Avatar billede claes57 Ekspert
25. juni 2011 - 14:50 #2
jeg har set på et samsung-tv (full-hd) at det kun kunne klare 1366*768 opløsningen fra pc korrekt - valgte jeg 1920*1080, så tiltede billede på tv (forkert skalaforhold højde/bredde, så noget ikke kom med på tv).
Avatar billede MadsDue Nybegynder
25. juni 2011 - 20:44 #3
Ellers prøv at gå ind må fjernsynets menu med fjernbetjeningen.

På min, kan man gå ind under billeder -->> juster

Så kommer billedet til at passe.
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. juni 2011 - 20:50 #4
MadsDue
Jep, sådan gjorde vi (længe før du skrev dog...) og svaret er helt korrekt.
Du smider bare lige et svar, ikk?
Avatar billede MadsDue Nybegynder
25. juni 2011 - 21:25 #5
beklager jeg ikke var hurtigere så
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. juni 2011 - 22:07 #6
HÆHÆ ;)
Glemte bare at skrive at det var løst :)