Avatar billede henweis Nybegynder
24. juni 2011 - 18:02 Der er 11 kommentarer

Tablet, ebogs-læser e.l.?

Hej. Jeg er musiker, og medbringer normalt hundredevis af sangtekster i adskillige mapper, når jeg skal optræde. Jeg efterlyser et stk. elektronisk device, hvor jeg kan indlæse de mange tekster (som allerede ligger som word-filer)og som jeg kan ha´ stående i et nodestativ, og som har et format således at der kan være et A4 ark på højkant på skærmen. Såvidt jeg kan måle mig frem til, så skal jeg op i en 15" skærm-størrelse. Findes der et sådant produkt?
M.v.h. Henning
Avatar billede pstidsen Novice
24. juni 2011 - 18:12 #1
Altså den absolutte konge er jo Apple iPad, men den er ret dyr og hvis du kun skal bruge den til sangtekster, vil jeg anbefale den billigste tablet du kan finde.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
24. juni 2011 - 18:14 #2
Nej, de fleste tablets er 10" - incl den største Kindle.

Der er dog andre der har tænkt tanken: http://www.ikmultimedia.com/iklip/features/
Avatar billede pstidsen Novice
24. juni 2011 - 18:17 #3
#2: Er det ikke en tablet henweis søger? :o ikke et stativ.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
24. juni 2011 - 18:59 #4
#3: Tak for at påpege det åbentlyse. Men det kunne jo være at en konstatering af at andre bruger det kunne bruges til noget.

I øvrigt har jeg prøvet de fleste billige tablets og de er gennemført crap. I alsidighed, skærmkvalitet etc er der kun iPad. Hvis man er musiker kan det vel trækkes fra.
Avatar billede pstidsen Novice
24. juni 2011 - 19:08 #5
Skulle det være en anden gang...

Der er da også HTC Flyer og LG Optimus Pad, men jeg er da enig i at iPad overgår dem, men at sige at der kun er iPad er en overdrivelse!

Selvom de billige er L***, så kan de nu godt bruges til de krav der bliver stillet. Men hvis man også vil surfe på nettet, tjekke mail - ja så skal man have fat i en af de tre ovennævnte.
Avatar billede thov Forsker
24. juni 2011 - 21:59 #6
Der er lavet en tabletPC med 15" skærm:
http://www.tomshardware.com/news/ICD-Tablet-Tegra-T-Mobile-Android,9375.html

Desværre er det - indtil videre - bare en prototype :-(
Avatar billede thov Forsker
24. juni 2011 - 22:02 #7
Nå - det link kløjs 'E' i, så her er et bedre (forhåbentlig)
http://kortlink.dk/9795
Avatar billede henweis Nybegynder
25. juni 2011 - 17:14 #8
Tak for jeres kommentarer (også for linket til stativet - det kan blive aktuelt). Som jeg kan læse ud af jeres indlæg, så findes der ikke lige her og nu et produkt (på 15"), som kan tilgodese mine ønsker. Jeg kunne selvfølgelig sætte min bærbare pc på højkant i et nodestativ, men det bliver vist noget rod - og jeg skal jo også bruge noget med touch-skærm. Jeg må vist være tålmodig indtil Ipad´en (eller en af de andre) bliver lavet i større udgaver.
Avatar billede thov Forsker
26. juni 2011 - 03:18 #9
Der findes bærbare computere med en 13,3" trykfølsom skærm, hvor skærmen drejes rundt og dækker tastaturet.

Så ligner den en tablet-PC...
Avatar billede pstidsen Novice
26. juni 2011 - 12:31 #10
iPad: 241.2 mm x 185.7 mm

Asus Eee Pad Transformer (noget ála det der bliver snakket om i #8): 271 x 171

A4 papir: 297 mm x 210 mm
Avatar billede henweis Nybegynder
26. juni 2011 - 13:50 #11
Ja, ja, vi nærmer os måske noget, der kunne bruges - evt. kombineret med nogle stærkere briller :-)