Avatar billede hijklm Juniormester
23. juni 2011 - 20:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sløv hastighed på LAN

Jeg har et trådløst modem og en NAS. Når jeg vil overføre filer fra min NAS til min bærbare computer - via det trådløse net - så er hastigheden meget langsom. Den overfører kun med ca. 2,5 mb/sek.
Så vidt jeg ved, burde den teoretiske hastighed på hjemmenetværket være 100 mbit jf. Linksys WRT54g-manualen.

Nogle input til hvad fejlen kan være? Eller har I behov for en mere detaljeret gennemgang af min opsætning for at kunne se fejlen?
23. juni 2011 - 20:29 #1
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede claes57 Ekspert
23. juni 2011 - 20:44 #2
100mbit er fast kabel - du har WRT54g, så med g'eren er du på max 54 - og det er frem og tilbage i alt.
De 54 er så reelt 27mbit, og da der er 8 bit på en byte + en stopbit, så kan du typisk bare dele med 9 - de 27 mbit er så 3 mb/s. I rent download uden anden kommunikation kan du nok nå de 4mb/s.
Så kabel fra nas til router, og opgradér router til .n-standarden (og sæt en mikro-dongle i bærbar, så den også kan .n, hvis ikke allerede)
Avatar billede hijklm Juniormester
23. juni 2011 - 21:19 #3
Tak for input. Har altid været glad for min WRT54g, men kan godt se at den vidst fungerer som flaskehals. (send svar for point)
Hvad vil hastigheden blive ved opgradering til n-standarden?
Avatar billede claes57 Ekspert
23. juni 2011 - 21:34 #4
.n giver typisk 2-3 gange hastighed i forhold til .g
Det er ikke en mirakelkur.
Men bare luk selv...
Avatar billede hijklm Juniormester
26. juli 2011 - 16:03 #5
Lukker.