Avatar billede Steen Seniormester
22. juni 2011 - 20:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Wi-Fi signalet ikke kan komme hele huset rundt.

Jeg har fået TDC Home Duo, men må erfare at Wi-Fi signalet ikke kan komme hele huset rundt. Hvilke muligheder og hvad skal der til for at få signalet forstærket ?

Midt i huset har jeg et kabel ligge, tilkoblet fra min Home Duo Ruter kan der sættes en repeater på her og kan der samtidig fås en lille boks (switch) som deler det kabel der er i 2, da der allerede sidder en lille sender på kablet til vores trådløse telefoner i huset.

DE har i vores lokale EDB forretning følge :

Netgear

Universal WLAN-N 300 Repeater
D-Link Wireless N Repeater & AccessPoint

er det noget der kan bruges og anbefales, og hvilken er det bedste køb, eller er der noget helt andet jeg skal gå efter

Stonefox
Avatar billede badazz Novice
22. juni 2011 - 20:38 #1
Første dilemma, kan være om der i dit hus, er brugt alukraft som dampspærre, det har jeg alt for mange gange oplevet, at det smadrer sådan et signal totalt.

Dit accespoint, står det, som hos så mange andre "kastet" ned bag ved en computer, hvor det halvvejs ligger væltet om på taget ?

Prøv at sætte det i bordplade højde, hvor der ikke umidlbart er jern forand dennne..

Hvis alle disse ting er overholdt, så kan en repeater godt løse dit dækningsproblem, jeg vil anbefale d-link af de to.

Dit kabel midt i huset, hvis det er normalt Ethernet, så er der ingen problemer i, at sætte en switch på denne.
Avatar billede pstidsen Novice
22. juni 2011 - 20:39 #2
Avatar billede pstidsen Novice
22. juni 2011 - 20:42 #3
i det sidste link kunne tip 8 måske være godt til dig.
Avatar billede Steen Seniormester
22. juni 2011 - 22:28 #4
Tak for hjælpen Pstidsen - smid et svar og jeg vil give dig nogle point
Avatar billede pstidsen Novice
23. juni 2011 - 16:12 #5
Det fik du her :-)