Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2011 - 19:44 Der er 13 kommentarer

Ny Acer driller

hej.

jeg har d.d købt en helt ny Acer Aspire 5750g som giver mig en hel del problemer.

jeg har startede den op og lod den stå så den kunne indlæse div filer. jeg opdagede lidt efter at skærmen var gået i sort og prø vede herefter at starte den op igen. nu starter den utroligt langsomt op og der står: press f2 for setup, i rigtig lang tid og efter ca 4 minutter åbner den windows. når jeg så er på nettet så lige pludselig kan jeg ikke flytte makøren og det hjælper ikke at trykke ctrl-alt-del, jeg skal holde power knappen nede for at lukke.
Jeg har prøvet at gendanne til fabriksindstillinger uden held.

Hilser alle ideer velkommen
21. juni 2011 - 20:49 #1
Velkommen til E. ...

...d.d købt en helt ny Acer Aspire ... -> Garanti -> Retur !!!

PS: Til en anden gang -> Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede Slettet bruger
21. juni 2011 - 22:01 #2
Acer Aspire 5750 så er det windows 7. Men uanset hvad er jeg enig i #1, det er en bytter, absolut ikke en reparation, når den er så ny.
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2011 - 05:39 #3
Hej, det er win7. Jeg tror at jeg har fundet problemet, når jeg vælger "afindstaller program" og fjerner "bing værktøjslinie" så opstår problemet. Burde jeg ikke kunne fjerne dette program uden problemer?
22. juni 2011 - 06:25 #4
Ref #3: Selvfølgelig - den vil jeg tihvertifald også fjerne/afinstall !!!
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2011 - 10:26 #5
Jeg har IE9 og ville prøve at fjerne Bing toolbar, for at se hvad der sker ved det, men den er der slet ikke. Derimod kan jeg se muligheden for at slette toolbars fra Zonealarm, Ashampoo og IObit.
I IE9 kan jeg oppe i søgebjælken vælge Bing, det er det hele.
Men jeg forstår ikke hvilken gavn man har af at afinstallere Bing?
Man kan jo bare vælge den fra under Tools i IE.
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2011 - 11:54 #6
Så gik den ned igen. Skulle lige ud og lave kaffe og da jeg kom tilbage var den frosset og kunne ingen ting. Kan jeg kræve at få en ny?
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2011 - 21:55 #7
Jeg bruger ikke bing så derfor vil jeg gerne af med den. Nå men super service hos Elgiganten, jeg fik en ny uden problemer. Men men... problemet er det samme, men skulle tro at der er en skjult agenda. jeg tror at problemet opstår når jeg vil fjerne det medfølgende antivurus program for at indstallerer det gratis Avast, men er ikke sikker. Hvis jeg ikke foretager nogle ændringer så køre den perfekt( ind´til videre) Det eneste jeg har gjort er et fjerne McAfee og bing og så går den kold?????
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2011 - 22:44 #8
Det lyder yderst besynderligt. Har du ikke en windows DVD? Hvis ikke, så gå ind under Start/Alle programmer/ vedligeholdelse, ( på min version er det Start/All programs/Mainteneance) så jeg håber min oversættelse er rigtig. Der er der noget som hedder Create a system repair disk. Brænd sådan en disk, boot op på den, og kør en repair. Hvis du har en Win7 DVD, bruger du bare den.
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2011 - 08:42 #9
Hej Palther, nu er jeg ikke særlig skrap til computer. jeg har en windows 7 cd liggende men er der ikke noget med at den kun passer til en pc? den er blevet brugt til min anden pc. hvad betyder "boot op på den"?
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2011 - 11:09 #10
Boote op betyder bare, at man starter op. Det du skal gøre er sætte en Windows 7 DVD eller en reperations CD i CD/DVD drevet op starte op den. Måske skal du under opstart trykke på F10 eller F11 for at vælge hvad du vil starte op på.
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2011 - 14:54 #11
okay, der kommer en edb tosse i næste uge og kikker på den. melder lige tilbage ang. dette mærkelige problem og takker for jeres indsats.
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2011 - 15:14 #12
OK!
Avatar billede Slettet bruger
21. juli 2011 - 08:21 #13
Hej, undskyld det sene svar. Det har vist sig at være min usb nøgle til internettet(oister) der gør at den er 6-7 minutter om at starte op. Hvis jeg starter den op uden usb er der ingen problemer. Det er bare mærkeligt at ingen af de andre pc jeg har haft havde problemer med at starte med en usb nøgle i??