Avatar billede frem-ad Professor
21. juni 2011 - 18:47 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Bibliotek (dokumenter) åbner når computeren starter

Jeg fik min brors pc'er hjem for han synes den var begyndt og køre langsommer, med win. 7 (har aldrig arbejdet for alvor med win. 7) problemmerne fik jeg løst, der var en virus på den og den fik jeg væk og så rydet op og renset og fik opdateret alt, og den kom til og køre ganske udmærket. Jeg har afleveret den tilbage, men er nysgerrig på noget som jeg synes der var træls, men kunne ikke finde løsningen.
Er der en der har en god ide, til hvor problemmet er så jeg måske kan kigge på det ved lejlighed. Når jeg startede pc'en og tastede koden ind, så jeg kom ind til skriveboret så starter virus program op, lyd og alle de andre ting der starter op nede ved uret. Men så kommer bibliotek (dokumenter) frem den popper bare op midt på skærmen, hvordan kan det være. Jeg har lavet de omtalte oprydninger, opdateringer, jeg har også kigget i ccleaner under opstart og der er den ikke med.

Grundoplysninger:
Windows 7
Open-Office
Avast free

Alt er opdateret.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juni 2011 - 18:56 #1
Der står ikke noget i programmer-start der ikke skal være der?
Og prøv at kigge i msconfig om der skulle være noget galt her.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. juni 2011 - 19:00 #2
Prøv at se om dit problem er det samme som her i XP:
http://support.microsoft.com/kb/555294
Avatar billede pstidsen Novice
21. juni 2011 - 19:13 #3
Her er mappen som der snakkes om i #1: Start--->Alle programmer--->Mappen "Start"
21. juni 2011 - 20:53 #4
... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Ikke nødvendigvis pga virus ell. lign. men så ka' jeg se hvad der er i din opstart mm.

Mht.: Vista/WIN7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

Avatar billede frem-ad Professor
22. juni 2011 - 15:03 #5
#1 det eneste der var tilbage efter jeg har rydet op i opstart ved hjælp af CCleaner som viser alt i fohold til den normale win. linje den der er tilbage er "bluetooth"

#2 Ja det er problemet. Men er løsningen den samme som de skriver, jeg tænker på det er til XP de har skrevet det til, jeg ved ikke lige hvor KØR er i win.7 men den er der nok. Men er det det samme  i en dansk WINDOWS 7 "HKEY_ LOCAL_ MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows NT \ CurrentVersion \ Winlogon 3" man skal skrive og så redigere den til "C: \ WINDOWS \ system32 \ Userinit.exe,"

# 4 som jeg skrev er den afleveret tilbage, så det er der ikke en mulighed jeg bad bare om et go' ide som evt. kan være løsningen, og derved stille min nysgerrighed. Men hvis han klager over det på et tidspunkt og spørger om det er noget der kan løses. og jeg har evt. har prøvet #2 og det ikke hjælper så opretter jeg bare et spørgsmål til den tid. HJT loggen er med.

Men om han bare lever med det "for sådan er det bare", ved jeg ikke men det er for min egen skyld jeg godt kunne tænke mig en ide.
Avatar billede frem-ad Professor
26. juni 2011 - 09:56 #6
220661 smid et svar du erdenderhar været tættest på med et svar.
Men som jeg skrev i #5 så kunne jeg godt tænke mig og vide om fremgangsmåden er den samme ved en Dansk Windows 7 som ved en Engelsk Win. XP
26. juni 2011 - 12:03 #7
PS: [Regedit] eller [MSConfig] skal køres som Administrator, for at det vil virke...
Avatar billede frem-ad Professor
26. juni 2011 - 16:18 #8
karise_larry når der kun er 1 bruger (min bror) oprettet på pc'en så er det vel automatisk den som er Administrator, også er der vel ikke noget der skal skiftes over, karise_larry du smider også bare et svar så får du også nogen point.
26. juni 2011 - 16:25 #9
... Nææææ - man er kun 'halv' Administrator på den måde (Vista/WIN7) - derfor stadig/alligevel "Kør Som Administrator..."
Hvis man kører [Regedit] eller [MSConfig] 'almindeligt' vil programmet dog ikke brokke sig - men evt. ændringer viser sig ikke ved næste genstart...
26. juni 2011 - 16:26 #10
Ping...

Til delning...
Avatar billede frem-ad Professor
28. juni 2011 - 18:51 #11
220661 gad du og komme med det svar.
Avatar billede frem-ad Professor
02. juli 2011 - 19:48 #12
220661 kommer du med et svar.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. juli 2011 - 14:10 #13
Kommer her
Avatar billede 220661 Ekspert
03. juli 2011 - 14:11 #14
Tak for besked pstidsen.
Avatar billede pstidsen Novice
03. juli 2011 - 14:16 #15
#14: Velbekomme. Tænkte du nok havde tabt "tråden" (lol den var plat....)
Avatar billede 220661 Ekspert
03. juli 2011 - 14:21 #16
Nej jeg havde bare lige en 50 års fødselsdag der skulle overstås.
(220661)
Avatar billede pstidsen Novice
03. juli 2011 - 14:30 #17
tillykke :)
Avatar billede 220661 Ekspert
03. juli 2011 - 14:31 #18
Tak for det.