Avatar billede Niessau Nybegynder
21. juni 2011 - 12:40 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Qnap TS-219p+ - Overførsel af filer

Hej med jer,

Jeg har lige anskaffet mig en NAS-server, kan jeg kun overfører filer til den via en FTP?? Mit ønske var at jeg bare kunne gå ind på den ligesom et harddisk drev der er på computeren. Her kan jeg sagens kopier og sæt ind som det passer mig, er dette en mulighed - hvis ja, hvordan sætter man den op til det?

Hvis nej, hvad bruger I/hvordan gør I??

Jeg har Windows 7 på min computer. Normalt er jeg ikke så dårlig til sådan nogle ting, men kan ikke lige gennemskue dette, og har forsøgt på google - uden held.

Mvh
Niessau
Avatar billede DonSkoD Juniormester
01. juli 2011 - 11:27 #1
Hvis du sætter den til din router, og giver den en statisk IP (enten via routeren el. på selve enheden), kan du oprette forbindelse til den som et 'netdrev'.

Gå til denne computer, og vælg 'tilknyt netværksdrev', skriv IP'en på NAS'en i feltet 'Mappe', og navnet på den delte mappe f.eks.:

\\192.168.1.10\deltmappe
Avatar billede Niessau Nybegynder
04. december 2011 - 18:27 #2
Fik aldrig givet dig point for dit svar DonskoD. Det virkede :o)