Avatar billede birthelund Nybegynder
20. juni 2011 - 15:06 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

RAM udvidelse

Hej
Vi har en Fujitsu Siemens harddisk, hvorpå vi gerne vil have mere RAM, men vi er i tvivl om, hvad vi skal købe.

På PC'en står der følgende oplysninger om systemet:

Intel Core2 Duo
Esprimo F5720, model DT7-D2594
22 GHz, 2.19 GHz, 0.99 GB RAM, fysisk adresseudvidelse

Kan man selv installere udvidelsen?

Tak på forhånd!
Birthe
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. juni 2011 - 15:21 #1
Du må komme med mere nøjagtige data jeg regner med det er en PC.?
en harddisk kan du ikke sætte ram i!
Avatar billede Blandy Praktikant
20. juni 2011 - 15:23 #2
He he tror du mistforstår udtrykket harddisk. En harddisk er en 4kantet boks som sidder i en bærbar. Som er lagringsplads.

Selve maskinen er ikke en harddisk.

Men anyway.....

Mener du ikke en E5720? Den eksister, men det gør F5720 så vidt jeg kan se ikke.

Du kan godt selve købe mere eller større ramblok til din bærbar. Men du bør nok få en bekendt, som kender lidt til it, til at skifte og bestille det ekstra ram.

Men typen du skal bruger hedder: PC2-5300
Avatar billede birthelund Nybegynder
20. juni 2011 - 15:28 #3
Tak.
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2011 - 15:31 #4
Hent og installèr Everest Ultimate edition, klik på Motherboard > SPD, der kan du se hvilken type RAM der sidder i.
PS. Ram skinnerne sidder på Bundkortet :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. juni 2011 - 20:34 #5
Til info, så er Fujitsu Siemens pc´ere ret så kræsne mht. ram (ja de vil faktisk tit kun bruge deres egen ram) så husk at købe det rigtige. Køb det ved en Fujitsu forhandler, så er i sikre.
Avatar billede Progu Nybegynder
20. juni 2011 - 21:38 #6
Hej birthelund
Hvis det er en E5720 model som du har, passer flg. ram i din computer.

http://produkt-guiden.dk/product/micromemory-2gb-ddr2-667mhz-134496

Det er en 2 GB blok, ved ikke hvor meget du har behov for.

Dbh.
Mads Hvejsel
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. juni 2011 - 22:00 #7
#6 har du læst #5?
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. juni 2011 - 22:02 #8
#6
Har tjekket jeres side, og der er ikke originalt ram. Lidt øv faktisk.
Avatar billede Progu Nybegynder
20. juni 2011 - 22:13 #9
Hej John.
De ram jeg har linket til, passer 100% til den pågældende model.
Også selvom det ikke er Orginal ram :)

Jeg har klar over at Fujitsu Siemens pc´ere kan være lidt specielle, men derfor kan uorginale ram godt passe alligevel.

Dbh.
Mads Hvejsel
Avatar billede Progu Nybegynder
20. juni 2011 - 22:21 #10
Hvis det skal være orginale ram eller "Kingston Ram" som Fujitsu Siemens pc´ere ofte bruger, passer nedenstående også :)

http://produkt-guiden.dk/product/kingston-2gb-ddr2-800-non-ecc-modul-124531

Mads Hvejsel
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. juni 2011 - 22:28 #11
Lagde blot mærke til at varenummeret ikke er et Fujitsu varenummer... :)
Avatar billede Progu Nybegynder
20. juni 2011 - 22:31 #12
:-) og det har du fuldstændig ret i.

Men lad os nu se om vi kan finde frem til det rigtige model nr.

Dbh.
Mads Hvejsel
Avatar billede birthelund Nybegynder
21. juni 2011 - 10:56 #13
Hej alle

Min PC hedder E4500 og er ikke en bærbar.
Mvh
Birthe
Avatar billede Progu Nybegynder
21. juni 2011 - 11:06 #14
Hej Birthe.
Er du sikker på at model nummeret er E4500, jeg tror nærmere at det er modellen på din CPU du oplyser nu :)

Prøv at se bag på den og se om der ikke er en hvid label, med et produkt nr. på.

Dbh.
Mads Hvejsel
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. juni 2011 - 21:07 #15
Evt. serienummeret som også står bag på.
Avatar billede birthelund Nybegynder
23. juni 2011 - 11:07 #16
Tak for hjælpen alle sammen. Vi har nu valgt at få en fagmand til at isætte RAM
Venlige hilsner
Birthe