Avatar billede sabeltiger81 Nybegynder
20. juni 2011 - 14:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

GPO/security group topology diagram

Jeg har et 2008r2 miljø, hvor jeg meget gerne vil have en form for grafisk diagram, lidt ligesom Active directory Topology Diagrammer, men hvor jeg også kan se sammenhængen imellem GPO'er/scurity groups og Users og hvor output gemme i f.eks Visio?

Findes der et værktøj som kan tegne en sådan topologi, grafisk.

Jeg er ikke den store nørd hvad angår scripting så det er helst ikke noget jeg vil kaste mig ud i.
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
21. juni 2011 - 15:20 #1
Er aldrig stødt på et sådan program (men har til tider savnet det), så jeg vil da lige overvåge denne tråd (hvis nogle andre har fundet de vise sten).
Avatar billede sabeltiger81 Nybegynder
22. juni 2011 - 09:34 #2
Det eneste jeg har fundet er "AD info", som er genialt. Det udviklet af en engelsk IT udvikler/administrator, og jeg spurgte ham faktisk om hans program kunne få Visio til at tegne det. Det kunne det så ikke, men på alle andre punkter er det et produkt man kan bruge til rigtig mange ting. Og det er billigt. Ellers leder jeg lige nu efter visio enterprise network tools og Visio 2002, det værktøjet er en Add-on. Mener faktisk man kan få det med Visio 2002 Pro. Men jeg kan ikke finde hverken det ene eller andet program.
Avatar billede sabeltiger81 Nybegynder
29. november 2011 - 17:10 #3
Da jeg ikke har modtaget flere indlæg i lang tid og er kommet videre med andre opgaver, lukkes posten hermed.