Avatar billede beerh Nybegynder
01. august 2001 - 14:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Word - printer dialogbox?

Hej! Jeg har et lille program hvor jeg bruger word som report engine(Ahword97). I mit delphi program har jeg to valgmuligheder: Print (til printer), word (til word dokument). Word delen kan jeg godt få til at virke, og til dels også print, men ikke sådan som jeg gerne vil have den til at virke! Når jeg trykker print vil jeg gerne have words printer dialogbox frem, helst uden at man kan se word selv? Sådan som det virker nu, generer den worddokumentet, og så kalder jeg words print, hvormed den går i gang med en baggrundsudskrivning, den viser worddokumentet med det samme jeg kalder print.

Et andet problemer er at hvis det ikke er muligt at få word printer dialogen frem, og jeg skal bruge baggrundsudskrivning, så skal word jo også gerne lukkes igen og hvis jeg gør det i min print rutine, så bliver baggrundsudskrivning anulleret???

Avatar billede martinlind Nybegynder
01. august 2001 - 14:24 #1
Kan du ikke sige at word skal være hide\'et.
Avatar billede retaxes Nybegynder
01. august 2001 - 14:38 #2
Ctrl+P
Avatar billede beerh Nybegynder
01. august 2001 - 15:06 #3
har løst problemet! Lavede en macro i word, som viser udskrift dialogen. Den kalder jeg fra mit program, mens word er hidden. Word popper godt nok op når jeg trykker ok, men man kan ikke få det hele!

Hvis der er nogen som kommer med en løsning hvor man undgår macro i word får de point ellers tager jeg dem selv! :-)
Avatar billede martinlind Nybegynder
01. august 2001 - 15:17 #4
Du burde da kunne bruge de samme funktioner fra din Delphi-prog som du laver i din makro.
Avatar billede beerh Nybegynder
01. august 2001 - 15:35 #5
Hmmm... Kan ikke lige få det til at virke fra delphi!

Her er den kommando jeg kalder i makroen:
Dialogs(wdDialogFilePrint).Show

Og hvis jeg bruger den i mit delphi prog.

FComApp.Dialogs(wdDialogFilePrint).show;

får jeg følgende fejl:

[Error] ahword97.pas(816): Missing operator or semicolon
[Error] ahword97.pas(816): Undeclared identifier: \'show\'