Avatar billede henbottos Nybegynder
19. juni 2011 - 14:35 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke komme på tv2 hjemmeside

Hej jeg ved den virker, har prøvet på jobbet, men siden lørdag morgen kan hverken min, min kones eller min tlf som er på mit netværk kommer på tv2 hjemmeside, uanset hvilken jeg prøver. Slår jeg netværk fra på min telefon kan jeg sagtens komme på. Hvad dælen gør jeg.....det må være min udbyder der har lukket, men hvorfor dælen det??
Avatar billede LilleUdvikler Nybegynder
19. juni 2011 - 14:48 #1
Kan du ikke prøve at tjekke om du kan komme ind på det her link:

http://nyhederne.tv2.dk/?channel

Så vi lige kan se at det ikke kun er forsiden.

Du har ikke rodet med din router eller noget i den stil?
Avatar billede LilleUdvikler Nybegynder
19. juni 2011 - 14:51 #2
Og har du TDC? Der er åbenbart eller har været nogle problemer med TDC kunder, som ikke kunne komme ind på TV2's hjemmeside. Prøv at kontakt din udbyder i morgen, de kan helt sikkert fortælle dig, om det dem :o)
Avatar billede 220661 Ekspert
19. juni 2011 - 15:08 #3
Bruger tdc her og har ingen problemer med linket i #1
Avatar billede henbottos Nybegynder
19. juni 2011 - 15:11 #4
Kan ikke komme på det link der, jeg har aplus, som vist nok nu er dansk kabel tv jeg går dog over til waoo her om et par måneder eller lignende da jeg får fiber
Avatar billede henbottos Nybegynder
19. juni 2011 - 15:12 #5
og jeg har absolut intet rørt af router
Avatar billede Poko1 Ekspert
19. juni 2011 - 16:27 #6
Gå i funktioner->internet instillinger -> avanceret-> nulstil-> tryk ok og genstart din browser.
Avatar billede henbottos Nybegynder
19. juni 2011 - 16:57 #7
hjælper ikke, og igen vil tro det kan ikke være min pc, da min tlf og kones pc heller ikke kan komme på
Avatar billede f-arn Guru
19. juni 2011 - 17:00 #8
Har du prøvet ipconfig /flushdns
Det skal køres fra en kommandopromt.
Avatar billede henbottos Nybegynder
19. juni 2011 - 17:04 #9
kan stadig desværre ikke se hvad det vil hjælpe da det også er min tlf på netværk og en nr.2 pc......og virker heller ikke i firefox i øvrigt.
Avatar billede mariannen Nybegynder
19. juni 2011 - 17:50 #10
Jeg har samme problem :-( Kan ikke komme ind på tv2s hjemmeside, uanset om jeg væler nyheder, vejret eller spil.
Dette har varet siden torsdag (16.6.) eftermiddag.
Jeg har Dansk kabel tv som operatør.
Alle andre hjemmesider er der ingen problemer med.
Jeg har endda forsøgt at at reinstallere min copmuter så den så ud som d. 14.6. Men dette hjælper heller ikke.
Hvis nogen finder en løsning på problemer, ville det være rart om I ville skrive det.
På forhånd tak :-)
Avatar billede henbottos Nybegynder
19. juni 2011 - 18:36 #11
Hej som jeg har skrevet tidligere har jeg jo også dansk kabel tv, som tidligere hos mig var aplus, så mon ikke den er begravet der??
Avatar billede mariannen Nybegynder
19. juni 2011 - 18:47 #12
Hej igen. Jeg har sendt dansk kabel tv en mail. Når der kommer svar. skal jeg nok skrive
Avatar billede olpe1966 Nybegynder
19. juni 2011 - 20:16 #13
Jeg fik også samme problem fra i torsdags. Jeg har også Aplus og ringede til dem og fik lang snak og han guidede mig til at gøre mange ting uden det hjalp. Jeg kunne også komme på alle mulige andre sider undtagen tv2.dk

Til sidst sage Aplus support at det måtte være noget hos mig det var galt, da det bestemt ikke var hos dem. Det måtte enten være min virus program eller firewall eller sådan noget.

Det ville jeg dog ikke tro på, da jeg har en anden gammel computer som jeg fandt frem og tændte, og den kunne jeg heller ikke komme ind på tv2 siden.

Jeg søgte efterfølgende på nettet og fandt noget her på eksperten ang. DNS server.

Jeg har så ændret i egenskaber med DNS server til brug følgende server:
Foretrukne server:  8 8 8 8
Alternativ server:  8 8 4 4

Min viden på pc og internet er lig nul, så jeg aner faktisk ikke hvad det betyder eller evt. konsekvens, men efter at have rettet dette, så kunne jeg igen komme på TV2.dk

Men jeg går ud fra det måske alligevel er noget hos Aplus som er galt siden flere andre pludselig har fået dette problem siden torsdag eftermiddag.
Avatar billede lslolland Nybegynder
19. juni 2011 - 20:23 #14
jeg har nøjagtig samme problem. sidst jeg kunne logge på tv2 var torsdag aften.
Avatar billede henbottos Nybegynder
19. juni 2011 - 20:30 #15
hvor ændrer du det dns henne, har windows 7
Avatar billede olpe1966 Nybegynder
19. juni 2011 - 20:48 #16
Jeg har også windows 7

Gå i kontrolpanel
Gå i netværk og internet
Gå i netværks- og delingscenter
Gå i rediger indstillinger for netværkskort

Jeg kører trådløs, så derfor højreklikker jeg her på min trådløse
netværksforbindelse og klikker på egenskaber.

Klik på:  TCP/IPv4 (Internet Protocol Version 4)og klik på egenskaber.

Her satte jeg prik i "Brug følgende DNS-Servere" og skrev:
8 8 8 8 under foretrukne DNS servere og
8 8 4 4 under alternativ DNS servere.

Så klikkede jeg ok og lukkede.  Jeg genstartede computer og vupti jeg kunne igen komme på TV2.dk

Jeg mener jeg læste indlæg om dette, at det vist var noget google DNS server, men ved ikke om det er korrekt eller hvad det betyder.
Avatar billede henbottos Nybegynder
19. juni 2011 - 21:14 #17
Super, det var du da ok til det virker her.

Men uanset hvad så har dansk kabel tv nok et problem et sted, så mon ikke det pludselig virker
Avatar billede mariannen Nybegynder
19. juni 2011 - 23:04 #18
1000 tak for hjælpen til olpe1966.

Det virker :-)
Avatar billede henbottos Nybegynder
21. juni 2011 - 20:50 #19
Ja nu virker det uden brug af dns, så der var nok lidt der....nogle der vil have point, kom med svar
Avatar billede wisgaard Nybegynder
23. juni 2011 - 18:30 #20
Fedt, det virkede på den gamle computer med windows... men hvad gør man hvis man har en mac?