Avatar billede Steen Seniormester
19. juni 2011 - 08:36 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Computerdeling over netwærk

Når jeg kikker under Netværk på min computer, kan jeg se de andre computere der er koblet på. I stedet for at rende og kopiere mellem computerne med et USB menorystik kunne jeg godt tænke mig at lave en "deling", men hvordan? Syntes ikke rigtig jeg kan få det til at virke.

Mit ønske er at den computere der er på netværket, skal kunne deles totalt, ikke bare udvalgte mapper, jeg vil gerne have det sådan så jeg på alle maskiner kan vælge imellem alle drev og alle mapper...på kryds og tværs.

Håber der er hjælp og idiotsikker vejledning at hente her.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. juni 2011 - 09:44 #1
1 Du har alle computere i samme arbejdsgruppe?
2 Du kan køre en netværksinstallation på en pc og oprette en usb pind til at overføre indstillingerne til de andre computere.
3 Den pc som du vil dele helt, der skal du højreklikke på de drev som du vil dele og vælge deling og sikkerhed. Deler du på c drevet vil du få en advarsel herom. Har aldrig selv delt systemdrev skal siges
19. juni 2011 - 10:26 #2
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede Steen Seniormester
19. juni 2011 - 10:41 #3
Jeg bruger win7 på den ene maskine SMWORKSTATION og bruger Vista på HPMINI.

Jeg har på siden www.steenmikkelsen.dk/eksperten.html lagt nogle skærmdumps som viser hvad det er jeg får vist. Det jeg har gjort er at vælge med drev "E" og her er der kun adgang til advanceret deling...jeg kan ikke på noget tidspunkt se min "HPMINI" blive nævnt

Den anden maskine (HPMini)jeg gerne vil have koblet til at have adgang til min "MSWORKSTATION", har kun et C drev.
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2011 - 10:50 #4
Avatar billede 220661 Ekspert
19. juni 2011 - 10:55 #5
Du skal ændre arbejdsgruppenavnet på  din bærbare til MSWORKSTATION for at den kan se Win 7 maskinen og omvendt.
Her på min xp maskine gøres dette ved at højreklikke på computer og vælge egenskaber. Her inde under computernavn kan man ændre hvilken arbejdsgruppe pc skal være en del af.Det gøres ved at trykke på "skift" og indtaste det rigtige navn og vælge arbejdsgruppe.
Avatar billede Steen Seniormester
19. juni 2011 - 14:26 #6
Det med arbejdsgrupperne er der styr på. Begge maskiner er medlem af MSWORKSTATION.

Jeg ved ikke hvor i HP Mini (Vista) jeg skal ind og give tilladelse, men klikker jeg på "Netværk - HPMINI - "Hele C" (Filshare står der nedenunder) på min anden maskine, så kommer denne meddelse:

"Der kan ikke opnås adgang til \\HPMINI\Hele C

Du har ikke adgangstilladelse til HPMINI \\HPMINI\Hele C. Kontakt netværksadministratoren og anmode om adgang"
Avatar billede Steen Seniormester
19. juni 2011 - 18:41 #7
Kan det være et problem at min arbejdsgruppe hedder MSWORKSTATION, og det gør min maskine også. Kan jeg oprette en ny arbejdsgruppe og så melde alle maskinerne til den ?
Avatar billede 220661 Ekspert
19. juni 2011 - 18:52 #8
Ja det skulle du kunne gøre.
Kan måske ske nogle misforståelser/fejl når netværket og maskinens navn er det samme
Avatar billede Steen Seniormester
22. juni 2011 - 22:32 #9
Tak for din hjælp.

Smid et svar og jeg vil give dig nogle point.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. juni 2011 - 15:47 #10
ping!