Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2011 - 23:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Video for stor til at blive uploadet på Facebook

Hej alle kloge hoveder :)

Jeg har en video, som jeg meget gerne vil uploade til Facebook. Den fylder dog desværre hele 2380 MB.

Facebook tillader kun videoer på 1024 MB og så skal deres spilletid være under 20 minutter - min video er også under disse 20 minutter, men altså langt fra under kapacitetsgrænsen.

Kan man benytte nogle specielle programmer til at håndtere problemet? Vil nødig skulle dele den op i 3 videoer.

Jeg kan også vælge en anden platform og uploade videoen til og så linke til den på Facebook. Dette er dog ikke en løsning som jeg vil benytte, da den skal ind på en fanside. Kan noget gøres?

/På forhånd vil jeg gerne sige tusinde tak for hjælpen :)
Avatar billede pstidsen Novice
19. juni 2011 - 00:00 #1
Upload til YouTube og link til det. Man kan se den direkte i Facebook.
Avatar billede 4byssal Nybegynder
19. juni 2011 - 00:06 #2
Det du kan gøre ved dette problem, er at få fat i et compression program, der enten kan fjerne nogle fps fra din video, eller gøre kvaliteten dårligere. Dette fører så bare til endnu et problem - nemlig, hvad skal du vælge?
Der er tusindvis af freeware programmer, og halvdelen er intet værd, samt en stor portion af dem er mærkelige at bruge.

Et program som Degital Media Converter Pro, burde kunne klare dit problem. Bare tag den gratis version ;)

http://www.deskshare.com/audio-video-converter.aspx
Avatar billede pstidsen Novice
19. juni 2011 - 00:10 #3
#1 er det langt nemmere, bedre og lettere.
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2011 - 00:16 #4
Hej, jeg har valgt at benytte pstidsen's løsning. Nu har jeg dog oprettet uploadet min video til YT, men den kommer ud i elendig kvalitet. Hvordan uploader jeg den i HD?
Avatar billede Slettet bruger
20. juni 2011 - 14:59 #5
Hej igen

Droppede YT og har nu fået taget en del af kapaciteten.

Videoen fylder derfor nu "kun" 1000mb = burde kunne overføres til Facebook.

Jeg har dog nu ventet i over en time på overførslen og der er endnu intet sket på overførelses bjælken hos Facebook.

Skal man regne med at trykke overfør en video på 1000 mb og så ellers bare lade sin computer stå i et døgn?

Eller findes der andre bedre muligheder mht. Facebook video overførsel?

/PÅ FORHÅND MANGE TAK FOR HJÆLPEN
Avatar billede 4byssal Nybegynder
20. juni 2011 - 20:42 #6
Hvis jeg var dig, ville jeg åbne din browser, sætte den til at overføre videoen, og så bare lave alt muligt andet imens, hvis du skal bruge computeren. Du skal huske på, at 1GB er ret meget at uploade, så derfor er det klart, at det vil tage lang tid.

Nu kender jeg ikke lige begrænsningen for, hvor mange kb/s man kan uploade med på Facebook, da det ikke er så tit, at jeg uploader dertil, men du kan nok godt forvente at det tager lidt tid.

Hvis du leder efter alternative løsninger, så vil YouTube nok være den nemmeste løsning.
Inde på YouTube, burde du kunne indstille hvad kvaliteten skal være.
Avatar billede Smarken Nybegynder
15. august 2012 - 15:00 #7
hvilket format er din video i ? avi, mpeg, webm eller.. ?

Avi er et meget "stort" format hvorimod webm er komprimeret og optimeret til webcast.

YT har 15 minutters begrændsning (mener jeg det er pt) til nye brugere og også en max størrelse.
Disse begrændsninger er der ikke for brugere med "godkendelse" og  som kun har uploads uden "copyrigt-strike".