Avatar billede carstenandersen Nybegynder
18. juni 2011 - 18:36 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Asus trådløst netværk og vista / xp

Hej eksperter

Jeg har købt en ny trådløs router, Asus RT N56U, hvor min computer med Windows 7 kører super, mens jeg slet ikke kan tilkoble mine 2 andre computere, som henholdsvis kører XP og Vista.

Hvad kan være galt?

På forhånd tak.
Avatar billede kimtheman Novice
19. juni 2011 - 00:30 #1
(Går ud fra din Win 7 du omtaler kører super på trådløst?)

Tja nu er det jo ikke bare lige så enkelt, at man kan sige at det er derfor ... osv.

Så vi må prøve os lidt frem.

Prøv at fjern alt kryptering på den, og se om de kan gå på derefter.
Avatar billede carstenandersen Nybegynder
19. juni 2011 - 07:26 #2
Fjerne al kryptering, så er jeg allerede ved at stå af ;-) Jeg er kommet frem til, at jeg da vist bare skal købe en opgradering af de andre computere til Windows 7, og det vil løse problemet + en masse andre ;-) Smid et svar, og tak for hjælpen.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. juni 2011 - 10:00 #3
Og du har ikke sat din router til at køre med statisk Ip (fast ip adresse)?
Avatar billede 220661 Ekspert
19. juni 2011 - 10:01 #4
Hvilket så skulle betyde at hvis du slukker Win 7 maskinen ned, så kan du komme på nettet med en af de andre maskiner.
Avatar billede kimtheman Novice
19. juni 2011 - 11:46 #5
carstenandersen hvis du allerede er stået af, når vi snakker kryptering. Er det måske mere fordi, du ikke kan finde ud af at sætte din router op selv.
Og nej, det vil ikke løse nogle problemer, bare at købe win 7 til de andre computere (ved ikke lige hvem der er kommet med det råd). Tværtimod ville dette sikkert give dig endnu flere problemer, da det kræver at der er win 7 drivers til de ældre maskiner (som der måske ikke er), og dette ville alligevel ikke hjælpe, da routeren så ikke er sat op som den burde. Og kryptering skal der alligevel på. Så du kan ligesågodt tage tyren ved hornene.
Avatar billede carstenandersen Nybegynder
20. juni 2011 - 21:13 #6
Tusind tak for jeres kommentarer. Jeg har heldigvis endnu ikke nået at bestille opgradering til Windows 7. Nu skal det være, at jeg får lært noget mere om trådløst netværk ;-)

Det er nu lykkedes mig at få det lavet om til et åbent netværk, og nu kan alle computere komme på netværket :-)

Spørgsmålet er så bare nu, hvordan jeg får sat beskyttelse på, samtidig med, at alle computere kan tilgå nettet? Kan umiddelbart ikke se det af brugervejledningen.

Virkelig på forhånd tak !
Avatar billede kimtheman Novice
20. juni 2011 - 21:29 #7
Det handler om hvad de forskellige netkort i maskinerne understøtter.
Er de lidt ældre pcér understøtter de nok ikke wpa2 og du skal i stedet wpa kryptering.
Avatar billede carstenandersen Nybegynder
20. juni 2011 - 22:00 #8
Jeg har faktisk også arbejdet med dette i mellemtiden, og det er lykkedes at få computeren med XP på nettet, men computeren med Vista vil bare ikke (endda en nyere computer end XP computeren)?
Avatar billede carstenandersen Nybegynder
20. juni 2011 - 22:13 #9
Har lige prøvet med min HTC telefon, og her kan computeren godt komme på nettet - med wpa-personal. Hvorfor kan den så ikke med den trådløse router?
Avatar billede kimtheman Novice
20. juni 2011 - 22:14 #10
Prøv at opdatere firmwaren på routeren:
http://www.asus.dk/Networks/WiFi_Networking/RTN56U/#download
Avatar billede carstenandersen Nybegynder
20. juni 2011 - 22:18 #11
Måske et dumt spg., men hvis jeg downloader OS Vista, sker installationen så på computeren, eller i routeren? Hvis i routeren, ødelægger den så ikke indstillingerne for de andre computere?
Avatar billede carstenandersen Nybegynder
23. juni 2011 - 12:30 #12
Smid et svar, og pointene er velfortjente :-)
Avatar billede carstenandersen Nybegynder
13. oktober 2011 - 10:46 #13
Lukker ;-)