Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
17. juni 2011 - 09:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Køb af Exchange Server?

Vi ønsker at købe en Exchange Server og installerer den på vores Windows Server 2008.

Men, når jeg leder efter det, er det jo en jungle, der kun giver indtryk af, at man skal plukkes når man investerer i den!!!

Jeg har ret i at antage, at det blot er et stykke software, der blot skal installeres på serveren, ikke?

Så spørgsmålet er vel egentligt blot, hvor køber man en CD/DVD med installationssoftwaren, så man kan installerer det?

Ikke alt det der fis med hosting, løbende licensbetalinger og alt muligt andet pis og papir!

Køb af programmet en gang for alle, og ellers ingen efterfølgende løbende udgifter, med mindre vi en dag beslutter os til at opdaterer...

Nogen, der kan give mig et link?
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
17. juni 2011 - 09:27 #1
Hej Pistolprinsen

Proshop har den:
http://www.proshop.dk/Officepakke/Microsoft-Exchange-Server-2010-Standard-2200801.html

MJSoftware synes også at have den:
http://www.mjsoftware.dk/produkt_info.php?vare=36978&kategori1=kontorprogrammer&kategori2=groupware
Billedet er godt nok ikke det rigtige, men det kan være en fejl på hjemmesiden.

Ellers fandt jeg den her på Microsofts egen hjemmeside:
http://www.microsoftstore.com/store/msstore/pd/productID.216447900/flyout.true?icid=Home_FlyOut_Exchange_PID_216447900

Her er et lille praktisk link fra MS ang. MS Exchange Svr 2010:
http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb124558.aspx
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
17. juni 2011 - 09:40 #2
Så ser det ud af noget :-)

Hvad betyder "5 CALs"?
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
17. juni 2011 - 09:43 #3
Mener at de 5 CALs betyder, at du må oprette 5 brugere på Exchangen, uden at skulle tilkøbe flere licenser.
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
17. juni 2011 - 09:51 #4
lige med exchange er man til enhver tid BONED! af microsoft..

Du skal betale for hver bruger du opretter.
Exchange licensen koster en arm.
Den bruger latterligt mange system resourser på serveren.
Den har krav til hvad den installeres på af serversoftware.
Alt tredieparts software til den koster lige så meget.
Ved ik om det er blevet bedre men sidst jeg kiggede på antivirus til at installere på en exchange, kostede det omkring kr.40.000 om året.. .. til 10 brugere.. Så der kan en hosted mailscanning bedre betale sig..

Som det er i dag, har jeg fornemmelse af at det med exchange bedst kan betale sig at investere i Small Business Server, hvis ikke man skal bruge alt for mange brugere på exchangen.

tør dog ikke sige hvad priserne på AV osv er i dag til ecxhange .. det er noget tid siden jeg undersøgte..
Avatar billede Dan Elgaard Ekspert
17. juni 2011 - 09:52 #5
Perfekt - så skal jeg bare lige have fundet en 25-bruger licens :-)
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
17. juni 2011 - 10:20 #6
Det er så igen at købe en 5 bruger licens .. og så købe de efterfølgende 20 licenser.. til omking 5-600 kr stykket..
Avatar billede Maftin Nybegynder
17. juni 2011 - 11:34 #7
Hej Pistolprinsen

Har du kigget på Microsoft online services?

En hosted exhange hvor du betaler fra 34 kroner i måneden pr bruger.

Har du et behov der gør at det skal være en lokal exchange server?