Avatar billede perneis Nybegynder
15. juni 2011 - 10:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Størrelse af Ram

hej

jeg har fundet ud af at fordi jeg køre Windows XP pro (32 bit tror jeg ) kan mine computer kun registrere 3.5 GB Ram (4 GB installeret) men hvad skal der til for at jeg kan udnytte motherbordet jeg har et ALiveNF6G-VSTA ( http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=ALiveNF6G-VSTA ) i den ene computer og ud fra hvad jeg kan forstå skulle det kunne understøtte op til 16 GB Ram, men der er jo ingen grund til at købe 16 GB hvis jeg ikke kan bruge dem, det skal dog lige siges at jeg flyver Microsoft Flight Simulator X (FSX) og har hørt fra andre at der er ikke andet end problemer med Windows 7.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
15. juni 2011 - 10:50 #1
Du skal køre et 64 bits system for at kunne bruge flere ram end de 3,5 i dit tilfælde.

Ved 32 bit er 4 GB grænsen, og i denne fratrækkes bl.a. ram på grafikkortet, så det ændrer sig lidt, alt efter hvilket udstyr man har i computeren.
Avatar billede chalde Seniormester
15. juni 2011 - 10:53 #2
Det der skal til for at udnytte +4gb ram:
Et 64bit OS eller et 32bit der understøtter PAE samtidig med +4gb ram (kun servere).
Til hjemmebrugere er Windows 7 Home Permium som regel den bedste løsning  i forhold til pris kontra formål.

Foruden ram-mængden så er Windows 7 også tidsvarende på andre områder (f.eks. directx).
Avatar billede chalde Seniormester
15. juni 2011 - 13:44 #3
Umiddelbart er der kun 2 veje:
Leve med den begrænsede rammængde eller skifte til et OS der understøtter mere.
Avatar billede perneis Nybegynder
15. juni 2011 - 11:44 #4
ja chalde, men jeg har hørt så meget dårligt om Windows 7 når vi taler Microsoft Flight Simulator X, jeg kender op til flere som har fået problemer med at få FSX til at køre på Windows 7 bådet på 32 og 64 bit eller hvad det hedder er ikke helt sikker ved bare at de køre Windows 7
Avatar billede perneis Nybegynder
29. juni 2011 - 23:01 #5
chalde vil du ikke være venlig at ligge et svar ind så jeg har mulighed for at tildele point ud....
ønsker ikke at tage dem selv....
Avatar billede chalde Seniormester
30. juni 2011 - 07:59 #6
#5 Jeg tager ikke imod point desværre. SÅ bare giv dem til #1 som også er inde på det samme som mig.
Avatar billede perneis Nybegynder
30. juni 2011 - 09:13 #7
lsskaarup vil du ikke være venlig at ligge et svar ind så jeg har mulighed for at tildele point ud....
ønsker ikke at tage dem selv....
Avatar billede perneis Nybegynder
01. juli 2011 - 12:47 #8
okay, der er ikke kommet noget svar fra Isskaarup så derfor lukker jeg af her......

mvh Per