Avatar billede zola Novice
15. juni 2011 - 09:49 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

windows jobliste

Jeg synes ind i mellem at min bærbar kører lidt langsomt. Jeg har Norton antivirus program, og den melder kun om at der ind i mellem er nogle cookies, som den så fjerner. Har netop lige nu kørt en scanning. 4 cookies var der.
Så er jeg for sjov gået ind på joblisten under processer. Og her viser den så et noget skiftende CPU - forbrug: kan det passe at det skal svinge så meget. Pt har jeg kun åbnet et vindeu (Eksperten) og alligevel viser den et CPU forbrug på henholdsvis 1%  10 % 18 % 4% 0% 1% 0% 1% 0% 3% 9% 0% 1% 0% 0% 0% 1%
Avatar billede j3ppah Novice
15. juni 2011 - 10:17 #1
Det er norton, så ja... Altså, hvilken version af norton kører du ? Norton antivirus(Dræber din cpu), Norton internet security(Rimeligt resource krævende)? Norton endpoint protection(Virker mega godt, og kræver næsten intet.)
Avatar billede NCG Novice
15. juni 2011 - 10:25 #2
Og hvilken windows version bruger du ?
Avatar billede zola Novice
15. juni 2011 - 10:52 #3
>> Windows 7 og Norton Internet Security
Avatar billede j3ppah Novice
15. juni 2011 - 10:56 #4
afinstaller det, og installer noget der er mindre resource krævende. Like, AVG eller lignende... ganske gratis, og fungere perfekt...
Avatar billede pstidsen Novice
15. juni 2011 - 11:04 #5
Norton Internet Security tager 00 i CPU her...
Avatar billede f-arn Guru
15. juni 2011 - 11:16 #6
Like, AVG eller lignende... ganske gratis, og fungere perfekt

Ja - den overser stort set alt...

@zola
Prøv om Process Explorer kan bringe dig videre. Den gi'r et godt billede af hvad din PC laver.
http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896653
Avatar billede pstidsen Novice
15. juni 2011 - 11:21 #7
Ja, hvis man har Norton er det MEGET DUMT at skifte det ud med freeware...
Avatar billede j3ppah Novice
15. juni 2011 - 11:58 #8
f-arn, har du noget dokumentation på den påstand?
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juni 2011 - 16:32 #9
Avatar billede j3ppah Novice
15. juni 2011 - 16:40 #10
Og det menuer du simpelhen er ok dokumentation for at den
"Ja - den overser stort set alt... "

Der står jo ikke en gang i testen, hvordan de har sammenlignet programmerne? Eller hvilke programmer de har haft med i testen.

Desuden har de
norton antivirus 2011 som nr 1. på deres paid liste? det er jo totalt tilgrin. Det kan da godt være den er efektiv, men den sluger jo resourcer som en i !"#¤%¤#.

Og i mine øjne er det jo helt tilgrin.

Altså, du må jo komme med nogle argumenter, hvor du evt. har noget dokumentation, på nogle der har prøvet at slippe noget vira ud på flere computere, med forskellige antivirus programmer, hvor man så kan se at den "Ja - den overser stort set alt..."

Det andet der kan vi ikke bruge til noget.

For mig ligner listerne mere eller mindre noget "aftalt betaling plads" eller lignende... Lidt ligsom når eb.dk skriver en artikkel om noget fuldstændigt ligegyldigt, med et link til hvor du kan købe produktet.

Er selvfølgelig kun gætteri, og ikke noget jeg på nogen måde kan be-eller-afkræfte.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juni 2011 - 16:56 #11
#10
Ja hvis du kun gætter dig frem, kan det vel være ligemeget med at vise 10 forskellige test om samme issue. Du kan jo heller ikke dokumentere for at AVG skulle være lige så godt vel?
Avatar billede pstidsen Novice
15. juni 2011 - 17:43 #12
Hvis du er SÅ glad for dokumentation så værsgo!:

Hvad er det liiiiiiigeee som Norton æder??? http://gratisupload.dk/billede/thumb/61537/full/
Avatar billede zola Novice
30. august 2011 - 08:39 #13
lukker spørgsmålet.
Synes ikke rigtig jeg blev klogere. Har valgt at beholde Norton