Avatar billede mudiiiii Nybegynder
15. juni 2011 - 00:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvilke programmer bliver der brugt???

Kære alle

Jeg sidder og er nemlig i tvivl om hvilke programmer der bliver brugt til at udbygge disse hjemmesider, da jeg er blevet lidt i tvivl om det..  Jeg har erfaringer indenfor Dreamveawer, photoshop, Fireworks, webplus, joomla, og andre former for hjemmeside udviklingsprogrammer. Men jeg har bare svært ved at finde ud af hvilke der er blevet brugt til nogle jeg har kigget på.

Jeg har fundet nogen eksempler på hjemmesider som jeg gerne vide om i kan genkende programmet bag udviklingen af hjemmesiden, med andre ord hvilke programmer der bliver brugt til at lave disse hjemmesider:

1. http://www.a-plus-byg.dk/

2. http://www.danskarbejdsformidling.dk/

3. http://www.tn3gallery.com/

4. http://www.nlengenharia.com/

Det som jeg ikke rigtigt kan forstå er at lige meget hvor meget man zoomer ud, eller hvilken størrelse skærm man sidder ved når man ser hjemmeside nr. 1 så bliver der ikke "klippet" nogle dele af hjemmesiden væk! ..

Håber i har nogen gode forslag.. :)
Avatar billede Himbear Nybegynder
15. juni 2011 - 00:28 #1
Det har som sådan ikke noget at gøre med programmet, men programmeringen. Det laves ret nemt med CSS. Jeg bruger selv Dreamweaver, men mange programmører foretrækker at skrive koden selv i Notepad, så hvilket program man bruger har ingen betydning.
Avatar billede stone Forsker
15. juni 2011 - 00:59 #2
Som #1 skriver så bruger mange programmører Notepad netop af den grund at mange programmer laver en masse junk og ligegyldig kode og ved selv at styre det bruger jeg selv Notepad.

CSS er alfa og omega i produktion af webs..

Men for guds skyld brug ikke Frontpage"S" mage til junk code generator skal man lede længe efter.
Avatar billede michael_stim Ekspert
15. juni 2011 - 09:24 #3
De første 3 ligner typiske wordpress templates.
Avatar billede pstidsen Novice
15. juni 2011 - 11:11 #4
jeg bruger notepad++ til at skrive i.
Avatar billede rofistick Nybegynder
16. juni 2011 - 10:11 #5
Du kan udvikle på mange måder, men det bedste er at få et professionelt firma til at gøre det for dig, da det kan være meget indviklet.

Men for at opbygge en hjemmeside i moderne stil, skal man bruge teknologierne:
XHTML(evt. HTML5), CSS(evt. CSS3), Javascript(evt. jQuery)

Du kan så bruge disse teknologier i nogle text-editors som f.eks
Notepad, Notepad++, Microsoft Visual Studio.

For at hjemmesiden bliver nem at redigere, og man kan rette sidens indhold uden at skulle ind og rette i selve HTML'en kan man integrere et CM-System som står for (Content Management System)
Her skal du vælge hvilken platform du gerne vil bruge, der er 2 populære løsninger: ASP.NET og PHP.
- Umbraco, Sitecore, DynamicWeb (som er ASP.NET)
- Wordpress, Drupal og mange andre gratis versioner (som er PHP)

Når man designer hjemmesiden er der nogle regler for hvor stor størrelsen må være, når man tegner inde i Photoshop, som standard bruger JEG nogle "guidelines" der hedder Grid som du kan læse meget mere om på http://960.gs