Avatar billede mbs- Nybegynder
14. juni 2011 - 17:13 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Redigering af et billede fra nettet til en ansøgning

Hej.

Min veninde skal lave en ansøgning og vil derfor godt gøre lidt ud af det.

Firmaet hun skal søge hos hedder Canson og de har en hjemmeside, Canson.dk - Der ville hun gerne lave en ansøgning ud fra.

På hjemmesiden er der 3 rubrikker til højre, inde under "About us" vil hun gerne ha det baggrundsbillede samt den gennemsigtige boks til at skrive hendes ansøgning i. De 3 rubrikker skal selvfølgelig væk. Er det noget der er muligt? Jeg er ikke selv den store grafiske hej, har prøvet og lege lidt i Gimp og Photoshop fra Windows tiden, men intet man kan prale over.

Giver 100 point, det lidt en haster.

Mvh. Michael
Avatar billede frem-ad Professor
14. juni 2011 - 17:27 #1
Det er ikke noget man lige gør for de har kopi sikret deres billeder, så jeg ved ikke hvor smart iden er og tag noget som er kopi sikret men det må i selv afgøre.
I kan tage en kopi af skærm billdet "Kopier hele skærmbilledet:
Mens du har skærmbilledet fremme, skal du trykke på PRINT SCREEN-knappen på tastaturen (den står almindeligvis ved siden af F12-knappen). Nu ligger skærmbilledet i udklipsholderen. Herefter klikker du på CTRL + V, for at indsætte skærmbilledet i f.eks. et dokument i Word.

Kopier det aktuelle skærmbillede:
For at kopiere det aktuelle skærmbilldet, dvs. det skærmbilledet som at aktivt, skal du holde ALT-knappen nede, mens du trykker på PRINT SCREEN-knappen (ALT + PRINTSCREEN). Indsæt herefter billedet med samme fremgangsmåde som ovenfor. [Tilbage]" og så redigere den inde i billed behandlings program, Klippe-slette osv
Avatar billede pstidsen Novice
14. juni 2011 - 17:31 #2
Han spørger om hjælp til det du han skrevet med tre ord: Klippe-slette osv
Avatar billede magic-mouse Novice
14. juni 2011 - 17:36 #3
14. juni 2011 - 17:51 #4
Hvis du har WIN7 så er der en endnu lettere metode end [PrintScreen] -> Find [Klippeværktøj] i din startmenu - brug den og følg guiden...

---

www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/mbs- Point ude: 280 ? - husk at pænt vende tilbage til dine tidliger spørgsmål !!
www.eksperten.dk/faq#faq-8-5
Avatar billede pstidsen Novice
14. juni 2011 - 17:52 #5
tror altså det er det her han vil have: http://gratisupload.dk/billede/thumb/61465/full/ og se #2....

#3 løser jo ikke en skid...
Avatar billede pstidsen Novice
14. juni 2011 - 17:56 #6
Altså er jeg den eneste som (tror jeg) har forstået spørgsmålet rigtigt? *S*

Nu er det hvis på tide at mbs- fortæller hvad der er op og ned her...
Avatar billede mbs- Nybegynder
14. juni 2011 - 18:10 #7
Undskyld, var lige ude for at gå med min hund.

pstidsen er ved at ha den. Gerne samme opløsning som den på siden (Hvis den ikke allerede er det) Kan du så også fjerne de 3 punkter der til højre? Collection, About us og Contact. Gerne uden at ødelægge alt for meget af det grå i baggrunden.

Så vil jeg også gerne kunne skrive i den store boks. Min egen tekst uden at billedet bagved går i stykker. Kan det lade sig gøre?

- Lige til Jer andre så er det en ansøgning til dem selv, så mon ikke de ser igennem fingrene og giver hende et plus for at være kreativ, selvom det ikke er hende der gør arbejdet :)
Avatar billede pstidsen Novice
14. juni 2011 - 18:17 #8
Jeg kan fjerne de tre punkter til højre vha. paint, men kan ikke fjerne teksten :) Håber du finder en mere pro til at ordne det;)
Avatar billede mbs- Nybegynder
14. juni 2011 - 18:21 #9
Jeg tror også det er et projekt :) Det vel egentlig en der arbejder i flash jeg skal finde.

Kan også godt se problemet for hvis man visker det ud, så har man jo problemet med at få det bygget op igen, som nu billedet skal se ud.

:(
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. juni 2011 - 19:54 #10
Avatar billede pstidsen Novice
14. juni 2011 - 20:42 #11
hvad i al verden har du brugt til det?! :O
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. juni 2011 - 20:48 #12
Adobe photoshop.cs4.
Avatar billede pstidsen Novice
14. juni 2011 - 20:50 #13
nice! Det ser super ud - synes jeg.
Avatar billede mbs- Nybegynder
15. juni 2011 - 18:30 #14
Ja for den da! Det er lige hvad jeg skal bruge! Mange tusinde tak, nu bliver hun glad :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
15. juni 2011 - 18:39 #15
Hvorfor lægger du så selv et svar??:-(
15. juni 2011 - 18:42 #16
PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...
Avatar billede mbs- Nybegynder
29. juni 2011 - 07:45 #17
Det ville hjælpe hvis poko1 skriver et svar jeg kan acceptere. Ved ikke hvad der er gået galt, tror jeg har klokket i det da jeg skulle kommentere.

Har ikke accepteret noget endnu så han kan stadigvæk få sine point.

Skriv et svar
Avatar billede mbs- Nybegynder
18. februar 2012 - 14:04 #18
Skal poko1 ikke ha sine point?
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. februar 2012 - 15:46 #19
Ok.