Avatar billede Junior-Ibra Nybegynder
13. juni 2011 - 21:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

dansk spørgsmål??

Hej.. :)

Hvad er genreforvaltning i forbindelse med dansk analyse?

På forhånd tak..
Avatar billede webweaver Praktikant
13. juni 2011 - 22:18 #1
Godaften.

Jeg tror, at du bliver nødt til at uddybe lidt bedre, hvad du ønsker svar på?

Jeg er i hvert fald i tvivl om, hvad du mener :)

Vil du vide, hvad genreforvaltning betyder, eller hvordan man kommer frem til den via analysering af en tekst eller hvorledes?

Se evt. http://books.google.dk/books?id=TaFXPvVtSZgC&pg=PA179&lpg=PA179&dq=Genreforvaltning&source=bl&ots=FVrJCTWQZG&sig=rjl1WzhzCoTYF8Kb38EcxUQMQmQ&hl=da&ei=Em_2TcD-NYKEOrybzJYH&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=3&ved=0CC8Q6AEwAg#v=onepage&q=Genreforvaltning&f=false
Avatar billede Junior-Ibra Nybegynder
13. juni 2011 - 23:09 #2
Jeg vil først gerne vide hvad det betyder? :)
Avatar billede webweaver Praktikant
14. juni 2011 - 00:12 #3
Jamen kort sagt, så betyder genreforvaltning bare hvilken type genre teksten er. Om det er folkeeventyr eller kunsteventyr fx.

For at finde frem til det, laver man en analyse på tekstens plot, modus, karakterer og så videre ... :)