Avatar billede rotco Juniormester
13. juni 2011 - 16:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Tilsluttet, men ingen internetadgang

Hej,

Jeg har en tante som ejer en computer, som hendes mand har haft med til Frankrig (Le mans), dernede har han haft computeren tændt én gang, hvor den efter sigende har fundet sig et netværk at koble automatisk på.

Da han slukker den igen, og kommer hjem, skal min tante bruge denne computer - tænder den, og gør som hun plejer.

Problemet er dog bare at computeren logger på internettet, men får en meddelelse der forlyder sådan: "Tilsluttet, men ingen internetadgang".

Hun har 3 andre computere i huset, og alle de andre kan godt gå på internettet. 2 med kabel, og 1 anden computer der kører over det trådløse - så det skulle ikke være der problemet ligger.

Er der nogen der har prøvet noget lignende? Vi har checket at koden er skrevet rigtig, det hele er ens med det andet trådløse netværk.

Det skal lige siges at det er lidt mere kompliceret end som så, da jeg ikke har computeren fysisk foran mig :) Men jeg vil meget gerne vide om nogen har prøvet noget lignende, og hvordan dette er løst?

Med Venlig Hilsen
.....
13. juni 2011 - 17:11 #1
Tanke: HAR det tidligere virket med alle PC'er 'på' samtidig ?

---

Point ude: 830 ???
Avatar billede 220661 Ekspert
13. juni 2011 - 17:26 #2
Gå ind i egenskaber for netkortet og se om den henter Ip og dns.
Gør den det, så prøv at deaktivere kortet og genaktiver det.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. juni 2011 - 17:27 #3
Henter ip og dns automatisk skulle der stå.
Avatar billede rotco Juniormester
13. juni 2011 - 17:37 #4
Ja, de har alle virket på én gang.

220661 - det vil jeg lige kigge på, og derefter forsøge :)

830 points var for 5 spørgsmål, da jeg har det med at udlove mange points for løsninger. Jeg havde dog bedt om svar på et par stykker men havde ingen modtaget.
Har nu bedt om svar på resten også.
Avatar billede rotco Juniormester
13. juni 2011 - 18:08 #5
Godt, nu har jeg lige kigget lidt på det, og det ser ud til at computeren ikke kan oprette forbindelse til dns-serveren, det er i hvert falde det den skriver får jeg af vide.

Nogle idéer hertil?
Avatar billede rotco Juniormester
13. juni 2011 - 18:11 #6
Det mærkelige er jo at computeren hele tiden har virket, før han tog den med til Frankrig. Den anden computer der kører over trådløst netværk virker uproblematisk.
Avatar billede Andyboy Nybegynder
13. juni 2011 - 18:17 #7
Hvad skriver den hvis du skriver ipconfig /all i en kommandoprompt?
Sammenlign det evt. med én af dem, der virker og vend tilbage :)
Avatar billede rotco Juniormester
26. juni 2011 - 20:21 #8
I skal have mange tak for hjælpen, men computeren skulle åbenbart lige have natten til at tænke over det, for trods 100 genstart og forsøg på at oprette forbindelse virkede det ikke.

Det virkede dog næste morgen da hun skulle lave regnskab. Sært.

Vil nogen have points så kom med et svar, så fordeler jeg dem ligegligt - hvis ingen svar kommer, så tager jeg dem selv :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juni 2011 - 22:38 #9
ping