Avatar billede puha Nybegynder
13. juni 2011 - 13:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fejl 0x0000007E ved opstart (genstarter hele tiden)

Jeg har et problem med en computer der hele tiden kommer med en blå fejlskærm med fejlen 0x0000007E og genstarter derefter lige med det samme. Har prøvet at køre Registry Mechanic, men uden held. Den genstarter uden man kan nå at se hele fejlbeskeden, men har nået at tage et billede af den inden den genstartede og hele fejlkoden er:

STOP: 0x0000007E (0XC0000005, 0x85A6C922, 0xF7A207B0, 0xF7A204AC)

Kan kun starte computeren i fejlsikret tilstand uden netværk.

Hvad skal jeg gøre?

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
13. juni 2011 - 14:23 #1
Hej Puha

Hvilket styresystem bruger du?
Har du installeret noget nyt hardware for nyligt (tænker det kan være noget driver relateret)?

Er der tale om en XP eller windows 7 maskine?
Hvis det er XP, så prøv at se dette link.
http://support.microsoft.com/kb/330182/da

Hvis det er windows 7, så prøv at se dette link.
http://support.microsoft.com/kb/979538
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. juni 2011 - 14:53 #2
Lidt flere oplysninger har du XP instalations CDén?til din PC?
Avatar billede Slettet bruger
13. juni 2011 - 16:47 #3
det kan være ret meget

man skal altid udelukke ram fejl som det ofte er

lav en cd og boot op på den og teste med en klods i ad gangen

kommer der røde tal er klodsen dårlig og skal skiftes

http://www.ultimatebootcd.com/

start der og udeluk det
Avatar billede puha Nybegynder
13. juni 2011 - 17:09 #4
Bruger XP. Har ikke cd'en. Det er en lille bærbar uden cd-drev
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. juni 2011 - 20:08 #5
Er den født med XP ?
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2011 - 07:32 #6
Avatar billede puha Nybegynder
18. juni 2011 - 19:14 #7
treatmenice:
Har prøvet en hente programmet, men får blot en besked hvor der står "Setup cannot update your Windows XP files because the language installed on your system is diffrent from the update language."
Avatar billede puha Nybegynder
18. juni 2011 - 19:20 #8
Altså den fra microsoft. Den anden har ikke fundet fejl
Avatar billede puha Nybegynder
19. juni 2011 - 23:46 #9
Nu fandt jeg selv ud af det. Jeg hentede og geninstallerede Service Pack 3 og wubti: Så virkede computeren igen :D