Avatar billede Bella1605 Nybegynder
12. juni 2011 - 23:30 Der er 6 kommentarer

Eksamen

Hej, jeg er i gang med at lave IT- caseeksam, som jeg skal op i på tirsdag. Jeg har et spørgsmål der lyder sådan: "Hvad er fordele og ulemper ved IT-netværk?" og et der lyder sådan: "Giv et bud på hvilke endheder der kan indgå i et netværk".
Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig, ville jeg sætte stor pris på!
Kærlig hilsen Bella.
12. juni 2011 - 23:49 #1
Velkommen til E. ...

Hvad ved du allerede ?
Så vi ikke skal begynde med "Adam og Eva" *S* ...
Avatar billede Bella1605 Nybegynder
12. juni 2011 - 23:54 #2
Et computernetværk er en samling computere, der er forbundet af netværksudstyr så de kan udveksle data. At to eller flere computere kan samarbejde og deles om sådan noget som printere og andet hardware.
Der er flere forskellige netværk. Eksempler: LAN (Lokalt netværk der ejes af computerens ejer) og WAN (Ekstern netværk, der ejeres af andre f.eks. TDC).

Det er LAN vi er ude i. Håber du forstår noget af det jeg skriver, samt hvad jeg mener.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. juni 2011 - 00:43 #3
Enheder er vel printere, servere (fil-servere, post-servere, web-servere, osv), arbejdsstationer, routere til andre netværk (Internet). Der kan også være scannere, fax (hvis der stadig er nogen, der bruger det...), kameraer, ... fantasien sætter grænsen.

Ulemper ved netværk er SVÆR, fordi det er jo det alle bruger. Men måske er en ulempe, at man er temmelig handicappet, når man ikke er på netværket (eller det er nede), og også hvis en maskine er inficeret med noget snavs, og smitter andre.
Avatar billede Bella1605 Nybegynder
13. juni 2011 - 00:50 #4
erikjacobsen - Tusind mange gange tak for dit svar! Det hjalp mig faktisk rigtig meget videre, så meget videre at jeg kan krydse de to opgaver af som færdige! Det var fantastisk sødt af dig!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. juni 2011 - 00:57 #5
Det siger konen også altid ;)

Men vent og se om der er flere bud.
Avatar billede smartebenny Nybegynder
15. juni 2011 - 10:07 #6
Fordelen ved IT netværk, er at verden er blevet meget mindre. Du kan chatte, sende mails, se live billeder af og med andre rundt omkring i real life. Altså fandens hurtigt informations udveksling.
Uanset om det er sociale medier eller Business relateret.

Udlemben er nok sikkerheden, da det hele flyder rundt derude. Og hvis netværket går ned, så du på røven.