Avatar billede darkwader Juniormester
11. juni 2011 - 23:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Oprette en kontaktboks i webcreator

Hej

Jeg ville meget gerne have lavet en kontaktbox programmet webcreator. Webcreator er program man bygger hjemmesider med hos one.com

Hvis ikke jeg kan anvende webcreator er der så andre alternativer ?

På forhånd tak

Darkwader
Avatar billede pstidsen Novice
12. juni 2011 - 10:35 #1
Tror ikke du kan lave det i webcreator, men jeg kan lave det for dig i html og php. Skriv hvilke felter der skal være, så laver jeg det til dig og hjælper dig med  at få det ind på din side.

PS: one.com tillader kun at der bliver sendt 10 mails til ANDRE end de mailadresser som du har hos one.com om dagen. Dvs. at hvis du vil have at kunden skal have en kopimail og du regner med at få flere end 10 henvendelser om dagen, er det umuligt.
Avatar billede darkwader Juniormester
12. juni 2011 - 11:12 #2
Takker. :-)
Jeg har behov for

Navn
Email
Emne
Tekstbox

Baggrunden er at jeg vil gerne have sløret min email adresse af hensyn email høsterne. Men så folk stadig kan skrive til via min hjemmeside. www.winterfeldt.dk
Avatar billede pstidsen Novice
12. juni 2011 - 11:48 #3
Jeg skal lige vide om du vil have kopimail til kunden??
Avatar billede darkwader Juniormester
12. juni 2011 - 15:06 #4
Hej

Ja det var en god ide. Så kan de se at mailen er sendt

MVH
Darkwader
Avatar billede pstidsen Novice
12. juni 2011 - 15:48 #5
Download: http://gratisupload.dk/vis/61332/

Der er en php fil og to html filer. Du skal først åbne php filen i notesblok eller en anden teksteditor (IKKE WORD!!!).

Du skal nu rette linje 2-5, som ser sådan her ud:
$hjemmeside = "minhjemmeside.dk";
$mail = "din mailadresse";
$afsendermail = "kanikke@besvares.invalid";
$viderestil = "tak.html";

1. "minhjemmeside.dk" skal rettes til det din hjemmeside hedder (det kommer til at stå i haderen (altså hvem mailen er fra) og i selve mailen (body)).
2. "din mailadresse" skal rettes til den mailadresse som skal modtage mailen. Som sagt: hvis du regner med mere end 10 mails per dag SKAL det være din domænemail fra one.com (den kan så viderestilles til din private mailadresse, hvis ønskes)
3. "kanikke@besvares.invalid" skal rettes til det som skal være AFSENDEREN i mailen om kunden får. Hvis der skal kunne besvares på den mail, skal du skrive en ægte mailadresse ellers kan det bare være som der står eller: besvares-ikke@ditdomæne.dk
4. "tak.html" skal rettes til den hjemmeside man skal viderestilles til efter man har trykket "Send". Der ligger en side i mappen som du kan bruge, skifte ud eller rette, som du vil.

De filer du vil bruge SKAL ligge i samme mappe! Hvis du ikke ved hvordan du uploader dem til one.com så skriv :) Held og lykke.

PS: samtidig svar til pointgivning: www.eksperten.dk/faq#faq-3
Avatar billede darkwader Juniormester
13. juni 2011 - 18:22 #6
Det ser fint ud. Fik også oploadet uden problemer. Kan dog ikke i skrivende stund gennemskue hvordan jeg få det til at passe ind den store firkant. Men mon ikke at jeg skal hen og finde en html editor der kan løse den opgave
Avatar billede pstidsen Novice
13. juni 2011 - 22:20 #7
Hvis du har problemer så må du gerne uddybe. Så vil jeg - efter bedste evne - hjælpe. Evt. smid link til siden eller kildekoden ;)