Avatar billede jhajensen Nybegynder
11. juni 2011 - 00:15 Der er 11 kommentarer

skærm bliver stribet i windows

Hey alle
Jeg har næsten lige formatteret min computer og det køre som sådan fint. Problemet er at den to gange, når den har kørt et stykke tid og arbejdet en del, så bliver skærmen bare sort med lodrette smalle hvide striber.
Det er en bærbar acer aspire, halvt år gammel.

Er det virus? Har skannet uden noget?
Eller nogen der har en ide om hvad det kan være?

på forhånd tak
Avatar billede pstidsen Novice
11. juni 2011 - 00:24 #1
Hvis det er sket pludseligt, kan en systemgendannelse måske klare det.

Windows XP: http://lmgtfy.com/?q=systemgendannelse+windows+XP
Windows Vista: http://lmgtfy.com/?q=systemgendannelse+windows+Vista
Windows 7: http://lmgtfy.com/?q=systemgendannelse+windows+7
Avatar billede kimtheman Novice
11. juni 2011 - 00:30 #2
Hvad skulle systemgendannelse gøre, nu da han næsten lige har formateret pcén?

Det lyder da mere som en hardwarefejl på motherboard eller grafik/ skærm delen.
Avatar billede jhajensen Nybegynder
11. juni 2011 - 00:39 #3
Tror i det er noget den gør fordi der er noget galt med driverne, eller er det noget rent fysisk i maskinen så den skal til reperation? Den har først gjort det efter jeg formaterede den for ca en uge siden..
Avatar billede milter Ekspert
11. juni 2011 - 01:56 #4
Har du efter formateringen indlæst alle driverne fra Acer efter geninstalleringen af styresystemet?

Er der nogle gule spørgsmålstegn i Enhedhåndtering?

Du skriver, den er 6 måneder gammel. Hvorfor har du ikke kontaktet Acer?
Avatar billede jhajensen Nybegynder
11. juni 2011 - 07:43 #5
Der er kun gult spørgsmålstegn ved ethernet-controller.
Kontakter dem også, men ville ikke begynde at kontakte dem hvis det viste sig det var et "kendt" problem der nemt kunne løses
Avatar billede noltus Novice
11. juni 2011 - 09:20 #6
Tjek temperaturen på dit grafikkort,det er typisk for varmt grafikkort der er skyld i det.og det tyder det på når det først kommer ved belastning.Brug dette program http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html download og installer,kør og kig efter GPU temp. ligger de højere end 70-75 grsder skal dit grafikkort ud og blæser osv. renses.
Avatar billede noltus Novice
11. juni 2011 - 09:21 #7
programmet kan køre i baggrunden så du kan se hvad temp. dit kort har når det går galt.
Avatar billede milter Ekspert
11. juni 2011 - 13:01 #8
#5.

Du skriver i indlægget, at du lige har formateret computeren. At du så nu har fejl ved ethernet-controller kunne tyde på, du ikke har installeret de korrekte drivere.

Hvordan formaterede du?
Avatar billede jhajensen Nybegynder
11. juni 2011 - 14:19 #9
Jeg formaterede fra windows dvd'en..
Ethernet er ikke noget jeg bruger så har ikke installeret den..
Og de drivere jeg har brugt har jeg fundet ved acer, under den bærbare jeg har.
Dog er grafikdriveren taget fra amd, under det grafikkort jeg har.. Men hælder også lidt til det er når den bliver varm.. For de to gange den har gjort det har været når den har været tændt længe, og lavet udregninger i excel med over 50.000 poster
Avatar billede milter Ekspert
11. juni 2011 - 14:42 #10
Jeg ville først prøve med driveren fra Acer i stedet. Den kan indeholde funktioner, som får den til at arbejde bedre sammen med resten af soft- og hardware på din computer.

Som du beskriver fejlen tyder det mere på en hardwarefejl. Varmeproblemer viser sig normalt ved, at grafikkortet står af eller begynder at vise flimrende farvefejl.

Når fejlen opstår, kan du så gøre noget for at få den til at forsvinde, f.eks. CTRL+ALT+DEL?

Hvordan får du gang i computeren igen?
Avatar billede jhajensen Nybegynder
12. juni 2011 - 22:49 #11
Den ligger lige på is til mandag/tirsdag, så får jeg lige prøvet noget af det af