Avatar billede Moust Nybegynder
10. juni 2011 - 08:46 Der er 5 kommentarer

Zyxel Nas220

Hej,

Jeg har nu i næsten et par år haft Zyxel´s NAS220plus. Den har indtil videre kørt rigtig godt.
Men for en måned siden begyndte den at stoppe streaming funktionen, hopper af netværket og når den endelig er på så er ikke alle mapper synlige.
Jeg kan få den på ved at deaktivere streaming og med det samme igen aktivere den.

Den har nu været til service hos Zyxel i Sverige, men de siger at den ikke fejler noget??

Så nu har jeg fået den igen uden at være kommet videre.

Er der nogen som kan relatere til dette, eller måske har et tip til hvad der kan være galt?
Avatar billede jaboy Nybegynder
10. juni 2011 - 11:07 #1
Det kan være fordi at en eller flere harddiske er ved at gå i stykker.

Prøv at kigge på nassens log filer (hvis der er nogen) og se om der står noget der.
Avatar billede Moust Nybegynder
10. juni 2011 - 11:26 #2
Den mulighed har jeg også overvejet.
Men hvis jeg kigger på indholdet af NAS´en via en computer, ligemeget om den stationære med kabel eller en bærbar. Så er alle mapper og filer der som de skal være. Hvis jeg vil afspille nogle af de film som ikke er synlige på mit TV, på min computer så kører der som altid uden problemer.
Avatar billede jaboy Nybegynder
10. juni 2011 - 15:53 #3
Kunne være fordi dit tv ikke understøtter den fil type.

men tjek nassens "Syslog" (som de kalder det) og kig efter fejl.

tjek også om UPnP stadig er aktivt og at nas og tv er i samme workgrupe (hvis man kan rette det på tv'et)
Avatar billede Moust Nybegynder
10. juni 2011 - 20:07 #4
Som jeg skriver i min fejlbeskrivelse har den fungeret rigtig godt i godt 2 år nu. Derfor kan det dårlig være mit tv som pludselig ikke vil vise Pippi`s afsnit som det har gjort adskillige gange.
Jeg vil tro at teknikerne som har haft NAS´en til test i 7 dage har kigget i Sys og udlæst fejlkode.
Den eneste forskel er at min egen HD ikke sad i da de havde den. Derfor har jeg nu bestilt en ny HD og må se hvordan det efterfølgende kører.
Avatar billede Moust Nybegynder
08. oktober 2011 - 12:28 #5
Jeg har nu skiftet HDD og dermed er fejlen ikke længere til stede. Der fremgik ikke nonget af disk overvågningen, så det var et sats som betalte sig.