Avatar billede Endalaust Nybegynder
09. juni 2011 - 16:59 Der er 3 kommentarer

Net virker ikke når computer er forbundet til strøm??

Hej eksperter,

Mit net har efterhånden ikke virket i månedsvis på min bærbare computer - kun i glimt og perioder. Nu har jeg dog fundet ud af, at det virker FINT når min computer ikke er forbundet til strøm. Når jeg så FORBINDER min computer til strøm - selvom jeg slår alt trådløst net fra på en knap på min computer - kan alle husets andre computere ikke komme på nettet/har en meget ustabil forbindelse. Så snart jeg tager strømkablet ud af min computer bliver deres net helt stabilt.
Når jeg selv prøver at komme på nettet med strømkablet i kan jeg kun forbindes til det "Kun lokale"-netværk, og der er problemet noget med en DNS-server. Signalet til nettet er helt fint.

Skal jeg anskaffe mig en ny strømforsyning? Har nogen prøvet det her før? Det er meget frustrerende og mærkeligt!!

PS: Det er ikke den originale strømforsyning. Det er en erstatningsstrømforsyning jeg købte på nettet.
Avatar billede pstidsen Novice
09. juni 2011 - 19:33 #1
Du kan ikke prøve en af husets/naboens strømforsyninger??

Opstod problemet LIGE da du skaffede den nye strømforsyning?
Avatar billede Endalaust Nybegynder
11. juni 2011 - 12:02 #2
Jeg kan ikke huske, om det skete lige da jeg skiftede - jeg tror det umiddelbart ikke.

Der er ikke nogen der har en strømforsyning der passer til - desværre!
Avatar billede Endalaust Nybegynder
11. juni 2011 - 12:03 #3
For øvrigt: En gang imellem kan nettet virke med strømforsyning - det kørte i laaaang tid igår, men nu er den altså gal igen :/