Avatar billede glvi93 Nybegynder
09. juni 2011 - 15:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Texteditor med syntax color og syntax checking til linux.

Hej alle.
Her i den nærmeste fremtid skifter jeg fra windows til linux.
Dog venter jeg til at jeg har fundet en texteditor til linux som kan farve bestemte ord, og checke syntax for fejl.
Ligesom MS Visual basic Express 2010 kan gøre.
Har kigget på alternativer som notepad++, emacs og et MS.NET Framework alternativ til linux som kaldes Mono http://www.mono-project.com/Main_Page
Nogen som der ved om nogen af disse eller evt. andre texteditors kan det?
Avatar billede arne_v Ekspert
09. juni 2011 - 16:11 #1
Color coding er ikke et problem - naesten alt kan lave det - hvis du vil have noget Windows editor agtig saa proev NEdit eller JEdit.

Syntax check er problematisk. Bedste bud er nok MonoDevelop. Men jeg ved ikke hvor de er med hensyn til VB syntax.
Avatar billede glvi93 Nybegynder
09. juni 2011 - 20:25 #2
Kiggede lige på nEdit og faldt over Wiki's side over Text Editors.
Der findes jo tonsvis af dem.

Vil vidst prøve mig af med mange af de windows lign. editors og vælge den der er bedst for mig, ellers vil jeg nok bruge MonoDevelop(som ser ud til at understøtte VB.NET efterhånden), også prøve at sætte Vi & Emacs op til at understøtte syntax highlighting + syntax checking når jeg har tid.

Men gerne send svar, have vidst ikke faldt over Wiki's side med editors hvis det ikke var for din henvisning til nEdit/gEdit.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. juni 2011 - 20:37 #3
Jeg bruger selv jEdit.

Men ja - der er mange at vaelge imellem.