Avatar billede KHHP Juniormester
07. juni 2011 - 18:24 Der er 1 løsning

Recovery partition

Hej
Jeg har tænkt på at lave en recovery partition til Ubuntu. Jeg ved bare ikke helt 100% hvordan jeg bedst gør det.
Min første idé var at bruge den software der linkes til på Ubuntu.com som bruges til at oprette installations usb-drev med i windows, da den har en funktion der gør at jeg også kan vælge ikke eksterne medier til brug. Derefter få GRUB bootloader til at genkende den FAT32 partition, så jeg kan boote fra den hvis det skulle blive nødvendigt.
En anden løsning jeg har tænkt over, var at lave partitionen direkte fra Ubuntu, og i ubuntus eget filsystem, men til denne er jeg stort set på bar bund.
Er der nogen anden løsning I kan anbefale mig, som ville være bedre, hvis jeg ønsker at oprette en recovery partition?
Avatar billede KHHP Juniormester
13. juni 2011 - 19:15 #1
Lukket