Avatar billede mohammed1111 Nybegynder
07. juni 2011 - 18:19 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Sikkerhedskopiering - formatering

Hej
jeg skal have lavet recovery cder så jeg kan formater min hp (windows 7). Jeg lavede den på min tidligere computer acer (vista) på denne måde:
Start - kontroldpanel - system og sikkehed - Sikkerhedskopiering og gendannelse
Det var på vista jeg gjorde det.
Nu har jeg købt en hp med windows 7. Jeg gjorde det samme.
Men så snart jeg insætter første dvd står der: insæt en mærkat disk som er over 1 gb. Det kan jeg ikke forstå da jeg har insættet en dvd som er på 4,7 gb.
Så ringede jeg til Elgiganten. Vedkommende sagde at jeg skulle gå ind under start - alle programmer - recovery manager - recovery media creation
Derefter skulle den være oprettet.
Jeg fandt ud af at der skulle bruges 10 dvder for at fuldføre.
Kan det virkelig passe?
Hvad er egentlig forskellen på Sikkerhedskopiering og gendannelse - recovery media creation
Min tidliger computer skulle der kun 3 dvder til at fuldføre det hele.

Hvad skal jeg gøre?

Er der nogen der har erfaring med dette?
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. juni 2011 - 20:16 #1
Jeg fandt ud af at der skulle bruges 10 dvder for at fuldføre.
Kan det virkelig passe?

Hvis ikke man laver disse skiver helt fra start - som der skrives i manualen!!! - så lyder 10 skiver meget rigtigt.
Det er dog et image af den eksisterende installation, så er det for at rette evt. fejl vil de komme igen når imaget gendannes.
Du burde kunne lave en fabriksgendannelse ved at trykke på en bestemt knap når pc startes op.
Avatar billede mohammed1111 Nybegynder
07. juni 2011 - 20:29 #2
Det er f12 jeg skal trykke på for at formateringen går i gang.
Men hvad er det jeg skal ind på
Sikkerhedskopiering og gendannelse eller  recovery media creation?
Og hvad er forskellen?
Avatar billede mohammed1111 Nybegynder
22. juni 2011 - 13:50 #3
lukker