Avatar billede nogetfornoget Mester
07. juni 2011 - 10:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Script til valg af default printer

Hejsa,

jeg har en applikation, som skal printe ud på forskellige printere alt efter hvilken kanp brugeren trykker på.

Jeg har været ved at undersøge, hvad der er af muligheder, for opbygning af scripts til dette, så jeg kan lave mig et par .bat filer, som kaldes afhængig af hvilken knap min bruger trykker på.

Jeg er faldet over flg. program:
http://www.thirdring.net/software_setdefaultprinter.htm

Jeg har været ved at forsøge mig lidt - men kan ikke få det til via kommandoen:
SETDEFAULTPRINTER <printername>

at tage en netværksprinter som default printer...

Jeg kan findt få det til at vælge "PDFCreator" eller "Microsoft XPS Document Writer" ved at angive navnene således:
SETDEFAULTPRINTER PDFCreator
eller
SETDEFAULTPRINTER Microsoft XPS Document Writer

men altså ikke for min netværksprintere...

Er der nogen af jer, der har en ide til hvordan jeg gør dette?

Eller måske en helt anden ide til en løsning på denne udfordring?

På forhånd tak :-)
Avatar billede Mads Larsen Nybegynder
07. juni 2011 - 10:47 #1
Hvis du kan bruge et VBS script, så er der her et forslag.

Set WSHNetwork = CreateObject("WScript.Network")
WSHNetwork.SetDefaultPrinter("\\Server\Printernavn")
Avatar billede Mads Larsen Nybegynder
07. juni 2011 - 10:51 #2
WSHnetwork.SetDefaultPrinter("PDFCreator") <-- Hvis det er en lokal printer
Avatar billede supertekst Ekspert
07. juni 2011 - 10:57 #3
Er den nævnte application baseret på Office?
Avatar billede nogetfornoget Mester
07. juni 2011 - 12:07 #4
@It-GuFFe:
Lyder som gode ideer du er kommet med, jeg undersøger lige om de kan bruges og vender tilbage.

@Supertekst: Nej, programmerne er ikke basseret på Microsoft Office
Avatar billede nogetfornoget Mester
07. juni 2011 - 13:04 #5
@IT-GuFFe: Din løsning virker - mange tak for hjælpen - smider du et svar, så du kan få nogle point?
Avatar billede Mads Larsen Nybegynder
07. juni 2011 - 15:22 #6
Godt at høre :)